Tak, ako je už vo zvyku, aj dnes si rozoberieme nejakú zaujímavú hru, ktorú si môžeš nainštalovať do svojho iPhonu. Minule to bola FIFA a dnes to bude zase niečo, čo sa týka áut a konkrétne aj jednej disciplíny. Kým CSR Racing 2 ponúka drag a Driving Zone: Russia zase vyhýbanie sa v premávke, dnes si trošíčku zadriftujeme.

CarX Drift Racing

V prvom rade by sme si mali hru predstaviť. Pre úplných nováčikov, ktorý nepoznajú pojem „Drift“. Je to jazda bokom alebo v podstate kontrolovaný šmyk. Myslím si ale, že viac je tu práve tých, ktorí toto slovíčko poznajú až moc dobre a radi si ho vyskúšajú aj na svojom iPhone. CarX Drift Racing je v podstate taký simulátor driftovania v celkom podarenej grafike a s naozaj dobrou fyzikou.

Automobily s ktorými jazdíš po trati bokom sa správajú pomerne prirodzene aj keď je pravda, že nejaké tie rozdiely oproti normálnemu driftu vznikajú. Každopádne hra je celkom zábavná a určite ťa neomrzí po piatich minútach hrania. Toľko asi na úvod.

Hra

Samotná hra je dostupná v obchode AppStore úplne zadarmo a zaberie asi 700mb volného miesta, znamená to teda, že nie je úplne najmenšia. Má to ale svoje logické opodstatnenie. Nájdeme tu veľkú ponuku vozidiel, ktoré síce nie sú licencované ale vyzerajú presne tak, akoby boli. Chýbajú im len značky. Ak tu teda nájdeš BMW M3 E46, no nemá znaky, nie je to náhoda. Potom tu je aj veľké množstvo tratí a rôznych možností, ako si na nich vozidlo jazdiace bokom užiť.

V hre si potom môžeš jemne upraviť svoje vozidlo, ide však skôr len o farebné zmeny, nič extra po stránke tuningu nečakaj. Poriadnu úpravu môžeš ale spraviť v oblasti motora. Hra má veľmi jednoduché menu. V podstate okamžite po zapnutí prichádzaš do svojej „garáže“, kde si vyberáš auto, no a postupným zarábaním peňazí kupuješ ďalšie vozidlá. Akonáhle vyberieš to, s ktorým chceš driftovať (zo začiatku je k dispozícií len jedno auto, Toyota Ae86) prechádzaš ďalej do menu a vyberáš disciplínu. Na výber je časovka, drift, voľná jazda či multiplayer, nudiť sa teda určite nebudeš.

Drift - svetapple.sk

Ovládanie

Ako sme už napísali vyššie ovládanie a fyzika je pomerne reálna a hra sa hrá veľmi dobre. Dostať auto do driftu síce zo začiatku nie je jednoduché, ale keď sa to už človek naučí, začne ho to doslova baviť. Na trati môžeš vyvádzať koľko len chceš, no nesmieš nabúrať. Za kždý drift potom dostávaš body. Na výber je priamo v hre z niekoľkých kamerových pohľadov. My odporúčame zapnúť si ten zvonku na auto.

Hoci tu je aj reálnejší pohľad priamo z interiéru, interiér nie je moc pekne spracovaný a tak si ho človek neužije dostatočne. Presne preto volíme klasický pohľad zozadu na auto. Dobre sa hra ovláda a tiež celkom dobre vyzerá, čím sa vlastne dostávame ku grafike.

Ovládanie - svetapple.sk

Grafika

Grafiku celej hry by sme označili za „celkom dobrú“. Dôvod je jasný, hrali sme už aj podstatne lepšie spracované hry, túto by sme priradili k takému lepšiemu šedému priemeru. Nie je to úplná katastrofa, no nedá sa povedať ani to, že by to bol nejaký grafický trhák. Jednoducho neprekvapí, ale ani neurazí. Prostredie je spracované celkom pekne, vozidlá tiež, problém je možno v rôznych štruktúrach, ktoré sú mierne rozmazané a podobne, z hry by sa dalo vyťažiť určite viac.

Tak, ako sa nám možno trošku nepáči grafické spracovanie vozidiel či mapy, tak sa nám nepáči ani dym spod kolies. Je proste smiešny. Na druhú stranu, práve dym býva veľmi náročným na grafiku. No a keďže má iPhone v tomto smere stále celkom obmedzené možnosti, berieme na vedomie, že to nemuselo byť úplne jednoduché. S ostatnými vecami sa však vývojári mohli predsalen lepšie vyhrať.

Drift - svetapple.sk

Celkové hodnotenie a záver

Je veľmi ťažké ohodnotiť túto hru. Na jednej strane nás okamžite začala baviť, jazdenie bokom je skrátka sen každého chlapca a v hre je to simulované veľmi dobre. Na strane druhej nás však hra mierne sklamala svojou jednoduchosťou, či už v grafike alebo v menu. Definovali by sme to asi ako mierne „neprofesionálna“. Od nás teda dostáva hodnotenie 6 z 10. Ak by ale autori viac zamakali na grafike, pokojne by to mohlo byť aj 7,5 prípadne 8, tento žáner na to skutočne má!

Na záver asi dodáme, že aj keď ťa možno mierne odradí naša kritika, určite hru vyskúšaj, je predsa zadarmo a nič tým nestratíš. Ktovie možno si menej náročný ako my a zapáči sa ti aj grafika. Veď uvidíš sám. Nedá sa povedať, že by sme CarX Drift Racing neodporúčali, to vôbec!

‎CarX Drift Racing
‎CarX Drift Racing
Developer: CarX Technologies