Spozorovali ste na svojom MacBook Pro podozrivé príznaky ako neočakávané reštartovanie systému, skreslený, pomiešaný alebo žiadny obraz, a to aj napriek tomu, že je počítač zapnutý? S najväčšou pravdepodobnosťou ide o výrobnú chybu, ktorú Apple priznal pri 15 a 17-palcových notebookoch MacBook Pro vyrobených v roku 2011 a 15-palcových MacBookoch Pro s Retina displejom, ktoré boli vyrobené medzi polovicou roka 2012 a začiatkom roka 2013.

Spoločnosť Apple ponúkla majiteľom chybných modelov, pri ktorých sa výrobná chyba prejavila servisný program, v rámci ktorého bolo poskytnuté odstránenie chyby zdarma. Tento program bol však časovo obmedzený a skončil 31.12.2016.

Problémová Retina

Podobný servisný program pre ďalšiu výrobnú chybu MacBookov bola spoločnosť Apple nútená spustiť v roku 2015. Výrobná chyba sa týkala problému s antireflexnou povrchovou úpravou Retina displejov na notebookoch MacBook a MacBook Pro, ktoré boli vyrobené v časovom rozmedzí od polovice roku 2012 do polovice roku 2014.

Nevyhovujúca povrchová úprava na Retina displejoch sa začala prejavovať zhruba po siedmych mesiacoch používania notebookov v podobe nemiznúcich rozširujúcich sa fľakov a škrabancov naprieč celou obrazovkou.

Vyrobna chyba Macbookov 1

 

Vyrobna chyba Macbookov 2

 

Vyrobna chyba Macbookov 3

 

Príčin prečo sa na displeji objavia fľaky a škrabance, môže byť niekoľko – nekvalitné čistiace prostriedky alebo utierky, či len samotný tlak klávesnice, keď je notebook zatvorený. Spočiatku sa teda aj spoločnosť Apple snažila reklamácie zamietnuť s odôvodnením, že k poškodeniu prišlo neadekvátnym zaobchádzaním zo strany používateľa. Neakceptovanie reklamácie v rámci záručného servisu viedlo k vzniku iniciatívy nespokojných zákazníkov s názvom Staingate, na ktorú už Apple musel reagovať a uznal výmenu poškodených displejov v rámci záruky. Tieto reklamácie Apple uznal do 16.10.2016, alebo 3 roky od zakúpenia MacBooku.

Pokiaľ ste na svojom MacBooku zaznamenali problémy s obrazovkou, neočakávane sa reštartuje alebo máte iný typ problému, neváhajte ho priniesť do najbližšieho servisu PCexpres. Naši servisní špecialisti sú vyškolení na opravu MacBookov a radi vám v expresnom termíne pomôžu.

Prečítajte si tiež  iFixit bojuje proti Apple za právo na opravu: Firma poslala petíciu na FTC
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.