Dnes sme sa v redakcií rozhodli, že pre vás pripravíme krátky článok, v ktorom sa dozviete, ako vlastne iPhone zmenil svet a ako sa dostal na čelo mobilných telefónov, smartfónov! Vďaka nemu máme totiž na trhu tie produkty, ktoré na ňom sú a keby Steve Jobs nevyšiel v roku 2007 na pódium a nepovedal „iPhone“ Kto vie, kde by sme vlastne teraz boli!

Prečo revolučný?

V dobe, kedy bol prvý iPhone 2G predstavovaný sme poznali pojem smartfón len formou tlačítkovej QWERTY klávesnice, malým displejom, ktorý bol prípadne dotykový a pracovalo sa na ňom pomocou stylusu a samozrejme nechutným „plastovým“ dizajnom. Steve Jobs sa už na to podľa všetkého nemohol pozerať, a pokiaľ bol majiteľom nejakého smartfónu v tej dobe, zistil, že to nie je to pravé orechové a svet potrebuje zmenu. Zadal teda niekoľko úloh, ktoré museli inžinieri a dizajnéri Apple vyriešiť na to, aby iPhone vyzeral a zároveň fungoval.

 Featured74-642x348

Kritéria:

– kapacitný „Multi-Touch“ displej

– dizajn

– absencia klávesnice

– jednoduché ovládanie

– kvalitný, stabilný a rýchly operačný systém (iOS)

– „mail-ovanie“

– „surfovanie“ po internete 

– iPod

– telefón

Toto boli všetky hlavné kritéria, ktoré musel do bodky spĺňať nový iPhone. A čo je najlepšie? Vyšlo to!

Dnes sa trendom riadi celý svet

Po prvých rekordných predajných číslach si pravdepodobne aj konkurencia uvedomila, že tak, ako vyrábala svoje smartfóny do tej doby, to už skrátka nepôjde a ľudia potrebujú zmenu. Hádam prvým výrobcom, ktorý začal aktívne napádať Apple bol Samsung, ktorý dokonalo skopíroval všetko to čo iPhone ponúkol.  Na záver článku vás samozrejme prosíme, aby ste si všimli, kedy začali konkurenčný výrobcovia dbať na dizajn a kvalitu materiálov vo svojich smartfónoch. Bolo to pred alebo po iPhone 2G? 🙂

Prečítajte si tiež  Apple tvrdí, že inštalácia apiek mimo App Store bude pre používateľov nebezpečná
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.