Asi každý jeden človek postupom času zistí, že ak to, čo robí, nerobí kvalitne, zaradí sa buď do priemeru, alebo to robí úplne zbytočne a nikoho tým neohúri. Presne preto musia byť známi ľudia a tiež spoločnosti čo najlepší, aby si získali srdcia svojich fanúšikov a Applu sa to podarilo. Firma predáva neuveriteľné množstvo produktov a dennodenne dokáže zarobiť milióny amerických dolárov. Prerazila kvalitou, práve vďaka nej je na úplnom vrchole. Ako vzniká samotná kvalita Apple produktov?

Steve Jobs

Každý kto kedy poznal Steva Jobsa tvrdil, že je trochu zvláštny. Bol totižto strašne tvrdohlavý a robil poväčšine len to, čo sám uznal za vhodné a za rozumné. Poväčšine si nenechal poradiť od druhých a ak aj áno, museli mať naozaj dobrý argument na to, aby vedeli ukázať, že majú pravdu. Steve si skrátka vždy presadzoval svoju myšlienku a jeho hlavná myšlienka nebola zarobiť čo najviac na počítačoch, ale ponúknuť ich čo najviac pre bežných ľudí, začal preto vyrábať „pomerne“ dostupné osobné počítače, ktoré začali byť úplne bežné v kanceláriách, obchodoch či domácnostiach a ľudia ich milovali aj napriek vysokej cene.

Prečo? Boli kvalitné a to, čo dostali v krabici vždy dokonalo ladilo a fungovalo. Jasné, vždy sa pri technológiách môže objaviť nejaký problém, či nejaká chyba a jednoznačne sa to stávalo aj na prvých počítačoch od Apple, veď koniec koncov ani súčasný OSX alebo po novom macOS nie je úplne dokonalým systémom však? Chceli sme tým vlastne iba povedať, že hoci boli takmer vždy na trhu aj lacnejšie varianty, nikdy neboli tak super, ako tie od Apple a práve to ľudia vždy oceňovali a práve kvôli tomu sa ľudia naučili počítače kupovať za nadpriemerne vysoké ceny.

Legendárny Macintosh - svetapple.sk

Macintosh

Macintosh z roku 1984 bol naozaj revolučným a pokrokovým počítačom, ktorý nemal žiadne výstupy a na to, aby si ho rozobral si v tej dobe potreboval špeciálne skrutkovače, ktoré mali len ľudia v servisoch. Macintosh je ale aj pekný príklad, ktorý nám ukázal, ako si dokázal Steve presadiť každú myšlienku aj keď znela šialene a dal si záležať na každom jednom detaile. Dizajn bol na tú dobu ozaj pokrokový, počítač bol navyše pomerne malý a veľmi kompaktný. Mal vlastný displej či čítačku kaziet. To bolo na tú dobu naozaj dosť. Vo vnútri fungoval dokonalý systém, ktorý umožňoval všetko od hier po písanie článkov.

Vo svete zaznamenal obrovský úspech, ale pozrel sa niekto niekedy do vnútra tohto počítača? Na vonok to vyzeralo fajn, ale čo ak ho nejaký technik rozobral? Našiel tam spleť káblov? Nie! Steve Jobs trval na tom, že hoci uvidí vnútro počítača vlastne len niekoľko ľudí na svete, chce aby boli plošné spoje čo najdokonalejšie, rovnomerne umiestnené, aby káble netrčali len tak hocikde a hlavne aby boli na vnútornej strane plastového obalu podpisy všetkých tých, ktorí na počítači pracovali. Tá posledná vec znie skutočne zbytočne ale čo sa stalo? Tie podpisy tam naozaj sú! Bolo to šialenstvo a určite nie lacné, ale dnes človek vidí, ako veľmi Jobsovi záležalo na kvalite.

Prečítajte si tiež  Will Smith za svoju facku draho zaplatí. Záujem oň prestáva mať Apple aj Netflix
Podpisy – svetapple.sk

Kvalita Apple produktov v súčastnosti

To bolo niečo „málo“ z histórie, čo ale dnes? Ako je na tom Apple s kvalitou v dnešných časoch? Často totiž čítame, že odkedy Jobs zomrel, to už nie je čo to bývalo a Apple ide čoraz viac dole vodou. Popravde nevieme či s týmto názorom súhlasiť, aj keď je pravda, že sa to možno čiastočne zhoršilo. Nikdy to však nebolo tak zlé (ani dnes nie je), že by bol dôvod na obavy. Pravda, nové iPhony možno nie sú z roka na rok také inovačné, aké boli svojho času Jobsove iPhony. Skok z 3GS na 4 bol doslova míľový. Ale nezabúdajme na to, že medzi iPhonom 2G a iPhonom 3GS nie je zas až taký obrovský rozdiel – delia ich 3 roky.

Chceme tým len povedať, že Apple neupadá, len čaká na tú správnu chvíľu kedy dá von zase niečo revolučné a hlavne kvalitné. Niečo, z čoho sa ľudia položia a budú to kupovať viac ako teplé rožky. Skrátka produkt, do ktorého sa zamilujú ešte na prezentačnom videu počas Keynote.

Sme si na 100% istí, že ak takýto produkt nepríde počas tohto roka, príde na budúci rok a bude to vážne „must have“. Kvalitou určite neurazia ani dnešné zariadenia, čo sa týka spracovania hardvéru, Apple je stále popredu (a stále si dáva záležať aj na tom, aby bol produkt dokonalý aj zvnútra, čo väčšina zákazníkov nikdy neuvidí). Používajú sa len kvalitné materiály a na dizajne sa určite nešetrí.

Dizajn – svetapple.sk

Softvér sa možno trošku zhoršil, ale nezabúdajme, že na svete je už miliarda aktivovaných iOS zariadení. Pritom pred pred dvoma-troma rokmi do bola približne polovica. Predsalen možno nie je jednoduché spraviť niečo, čo funguje všetkým, so všetkým a všade. S týmto teda máme pochopenie a koniec koncov, stále je to lepšie ako Android.

Čo z toho vyplýva?

Apple sa teda nepresadzuje ani tak samotnými produktmi, ale skôr samotnou ideou, ktorou si drží kvalitu a všetkým to ukazuje. Na všetkom si dáva vždy záležať, vďaka čomu si  ľudia všetko veľmi radi chytia do ruky. Všetko len preto, že si vo firme za 40 rokov dokázali vybudovať reputáciu, vďaka ktorej sa stalo Apple merítkom kvality. Veď skoro každý všetko porovnáva s iPhonom a náhoda to určite nie je. Je to v súčasnosti najpredávanejší smartfón na svete a to sa tiež nestalo náhodou.

Prečítajte si tiež  Vývojári testujú Apple Vision Pro. Aké sú ich reakcie?

Chceme tým len povedať, že ak robíš niečo, čo ťa baví a miluješ svoju prácu, mal by si sa dlhodobo snažiť a dávať do toho všetko. Nie je dôležité, koľko času ti to zaberie ale to, ako dobre to vyzerá. Pokiaľ je to nekvalitné, niekedy je lepšie na to zabudnúť a urobiť to znova. Túto ideu v poslednej dobe presadzujeme aj u nás v redakcií a očividne to funguje. Čoraz viac ľuďom sa páči vynovené svetapple.

Budeme teda radi, ak nás budeš sledovať aj naďalej, sem tam niečo lajkneš, komentuješ či zazdielaš (poprípade zhejtuješ). Práve tým oceníš našu prácu a ukážeš nám, že to čo robíme a ako to robíme má zmysel. No a aby sme nezabudli, chystáme ďalšie veľké prekvapenia, takže ostaň naladený! 🙂

Apple - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.