Vec, ktorá zasiahla každého jedného Slováka na území jeho rodnej krajiny. V jedno pekné minuloročné októbrové ráno sa Facebook rozhodol, že v šiestich krajinách po celom svete (medzi ktorými sme boli aj my). Spustí test s oficiálnym názvom Explore Feed (u nás Prieskumník). Dnes, približne po pól roku tento test končí a používatelia môžu svoj Facebook používať zase raz tak, ako pred týmto neobľúbeným testom. Je ale Facebook naozaj rovnaký?

Test

Test, ktorý sa objavil v októbri 2017 mal za úlohu ponúknuť používateľom vo vybraných krajinách dva rozličné informačné kanály. V jednom používatelia komunikovali vyslovene medzi sebou a svojimi priateľmi. Sem tam sa tu našla nejaká reklama či odkaz avšak vždy išlo o platenú inzerciu alebo zdieľanie.

Druhý kanál bol potom venovaný vyslovene stránkam. Človek tu teda separoval priateľov a stránky, ktoré sledoval. Problém bol ale v tom, že nejednému z nás toto absolútne nevyhovovalo a prišlo nám to trošku mätúce. Facebook dostal takmer okamžite po spustení svojho testovania negatívny feedback od používateľov, ktorí nechceli dva informačné kanály.

Facebook bude vraj aktualizovať aj spôsob, akým nám dopredu oznámi testovanie nejakého produktu - svetapple.sk
Facebook bude vraj aktualizovať aj spôsob, akým nám dopredu oznámi testovanie nejakého produktu – svetapple.sk

Na rozdiel od toho chcú jeden informačný kanál v ktorom ale uprednostňujú sociálne interakcie. Ľudia na Facebooku sa chcú spájať najmä s priateľmi, známymi a rodinou. Kompetentní sa tomto samozrejme pokúsia prispôsobiť a na základe týchto poznatkov v budúcnosti upravia našu nástenku. Budeme tu vidieť menej reklamy a príspevkov od stránok, no a naopak omnoho viac informácií od našich priateľov a známych. Čo sa týka prevádzkovateľov stránok, tak tí na tieto zmeny doplatia pravdepodobne najviac. Na to aby boli ich príspevky zobrazované budú musieť použiť platenú reklamu. Organický reach (dosah) sa teda podstatne zníži.

Na teraz je ale dôležité to, že sme sa toho „otravného“ prieskumníka zbavili. Určite nemôžme hovoriť za všetkých ale väčšina z vás musí súhlasiť, že takéto separovanie informácií prácu s Facebookom neuľahčilo ale naopak ju viacej komplikovalo. Výčitky v tomto prípade padli aj na samotnú sociálnu sieť. Prečo Facebook test neoznámil jasne? Firma si samozrejme spätnú väzbu a pripomienka rozanalyzuje a sľubuje, že bude používať nový informačný systém na to, aby nám oznámila, kde a kedy bude prebiehať testovanie nové služby a produkty.

Prieskumník na naše potešenie konečne skončil! - svetapple.sk
Prieskumník na naše potešenie konečne skončil! – svetapple.sk

newsroom.fb.com

Prečítajte si tiež  Ak zapnete reklamu na Facebooku / Instagrame cez iPhone, zaplatíte za ňu o 30 % viac. Zarobí ich Apple
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.