Jedna z najväčších technologických firiem na svete musí niečo urobiť, aby nezaspala na vavrínoch. Má na to dosť dobrý dôvod. Predaje klesajú, ale to ten pravý dôvod nie je. Pravý dôvod je, že sa príliš spolieha na jeden jediný produkt, ktorý jej vynáša takmer všetok zisk. Musí zamakať na tom, aby mala viacero must-have produktov, ináč bude mať v budúcnosti neuveriteľné problémy, možno aj existenčné.

Prečo musí Apple predstaviť niečo zásadné?

Prečo by mali v Apple naplno zapracovať a predstaviť nejaký zásadný produkt? Je to vlastne celkom jednoduché. Apple predáva v súčasnosti milióny iPhonov, prednedávnom to bola dokonca miliarda predaných Apple zariadení od roku 2007, kedy bol predstavený iPhone 2G. Zaujímavé je ale to, že len v roku 2014 malo Apple takýchto zariadení niečo okolo 500-600 miliónov. Za posledné dva roky to bol teda neuveriteľný nárast.

Hold, chlapcom sa celkom zadarilo a presne tak to má byť. Takto to je správne. Avšak teraz prichádzajú omnoho temnejšie časy, keďže o iPhone klesá záujem. Jedna vec je tá, že ľuďom stačí starší model, ak ten ďalší nebude ničím „revolučný“ a druhý je ten, že veľa nových majiteľov prešlo na iPhone len kvôli väčším uhlopriečkam čím iPhone 6 lámal rekordy, no pri novom iPhone už nebol dôvod na kúpu. Pokiaľ vezmeme do úvahy fakt, že Apple má asi 65% zisku práve z tohto produktu, uvedomíme si, že je na ňom prakticky závislé.

No a to je chyba, keďže je takýto produkt len jeden. Apple sa už samozrejme snaží a pilne na tom pracuje aby nebol jediný, pred pár rokmi to skúsilo s iPadom, ktorý mal približne 3 roky pomerne veľkú slávu, no potom prišiel bod zlomu a odvtedy predaje klesajú a klesajú. Pred dvoma rokmi predstavilo Apple Watch, ich predaje síce rastú no veľmi pomaly, nie je to totižto nič, bez čoho sa nedá žiť. Treba ďalší produkt, ktorý bude rovnako dôležitý ako iPhone a ľudia ho budú rovnako chcieť.

Jednou z potenciálnych možností slušného zisku môže byť aj Apple Car, alebo ináč prezývaný aj Apple Titan, no na ten si ešte musíme počkať. Uvidíme teda, ako bude Apple situáciu riešiť ale nikdy nie je dobré spoliehať sa len na jednu možnosť, to vie azda každý jeden podnikateľ a určite si to uvedomuje aj Tim Cook, generálny riaditeľ spoločnosti, ktorý nahradil Steva Jobsa v roku 2011.

Prečítajte si tiež  Ikona aplikácie Clips až príliš pripomína FaceTime

Apple - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.