Popri písaní článku o niekoľkých čakajúcich fanúšikoch pred Apple Storom som si uvedomil, prečo predstavovanie produktov od Jablkovej spoločnosti každým rokom prežívame omnoho viac ako pri iných, konkurenčných spoločnostiach. Tu je niekoľko dôvodov.

Event

Začneme hneď témou, ktorú môžme nazvať ako „predstavovanie produktov“. Práve tým celý ten ošiaľ začína. Všetko sa to začne diať, vtedy keď Apple rozpošle oficiálne pozvánky na svoj event s nejakým tým „tajomným“ nadpisom. Potom sa udeje keynote, no nie len taký obyčajný. Každý je totiž výnimočný niečim iným. Jednak v tom, s akým pocitom a jednoduchosťou predstavujú kľúčoví zamestnanci zariadenia a zároveň aj v tom, čo vlastne predstavujú. Najlepšie na tom celom je minimálne to, že Apple organizuje každoročne tri či výnimočne štyri eventy, ktoré sú presne určené na predstavenie rôznych produktov. Hlavnú výhodu má táto spoločnosť najmä v tom, že neponúka takú širokú škálu produktov ako konkurencia, a tak sa im ich podarí vždy predstaviť na daných eventoch. Ostatní výrobcovia predstavujú výrobky okrem svojich oficiálnych akcií aj na veľtrhoch či dokonca výstavách. Práve to sú faktory,  ktoré podľa nás vytvárajú špeciálnu amosféru v daný deň, kedy sa vlastne predstavovanie koná!

Očakávanie

Ďalšou zaujímavosťou, ktorá prispieva k spomínanej atmosfére je aj očakávanie. Vzhľadom na to, že Apple takmer pravidelne svoje produkty predstavuje v určitých mesiacoch v roku, všetci dobre vieme, kedy môžme očakávať ich budúcu generáciu. Práve posledné týždne, tesne pred predstavením sú plné očakávania, čo nám vlastne Jablková spoločnosť ukáže. Spojené to je samozrejme aj s tým, že existuje isté puto, ktoré rozlišuje majiteľov iPhonov, iPadov, iPodov či Macov od ostatných používateľov konkurenčných platforiem. Spôsobené je to najmä tým, že produkty Apple ponúknu vždy skvelý dizajn, ktorý je prepojený spolu s výborným používateľským rozhraním. Každý predsa očakáva, že nám Apple ukáže niečo nové, no nie?

Produkty

Poslednou témou, ktorá súvisí so spomínaným predstavovaním, či očakávaním sú samozrejme samotné produkty. Tie totiž Apple dokáže predstaviť tak, ako to nevie nijaká iná spoločnosť, ktorá jej konkuruje. Jablková spoločnosť totiž  nepovažuje za podstatné, akými výkonnostnými parametrami ich zariadenia disponujú, ale skôr to, čo so svojou konfiguráciou dokážu. Tak napríklad stačí sa pozrieť na iPad, pri ktorom doteraz Jablková spoločnosť nikdy neuvádzala to, akú má kapacitu jeho batéria ale to, koľko hodín vďaka batérii vydrží. Informáciu o kapacite batérie dokonca nenájdete ani na oficiálnej stránke Apple. Celkovo sa teda Apple nesnaží zapôsobiť tým, že sa pochvál,i aké x-jadrové procesory do svojich zariadení montuje alebo tým aká je kapacita batérií jeho zariadení. Snaží sa zapôsobiť skôr tým, ako tá niekedy „slabšia“ konfigurácia dokáže reálne fungovať a častokrát lepšie ako výkonnejšia konkurencia a samozrejme emóciami, ktoré z ich zariadení doslova vyžarujú!

Prečítajte si tiež  Apple získal patent na displej, ktorý dokáže dynamicky deformovať povrch! Čo to znamená?
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.