Pokiaľ aj vy patríte k milovníkom série GTA, určite vám neuniklo to, že koncom minulého roka do iTunes AppStore pribudla asi najlegendárnejšie GTA San Andreas. My sme sa rozhodli, že pre vás pripravíme porovnávací test, kde vedľa seba postavíme mobilnú a počítačovú verziu hry!

‎Grand Theft Auto: San Andreas
‎Grand Theft Auto: San Andreas
  • ‎Grand Theft Auto: San Andreas Screenshot

GTA San Andreas vyšlo po prvýkrát ešte v roku 2004. Postupom času sa dostala do povedomia množstva jej priaznivcov, a tak si do dnešných dní vybojovala titul jednej z najúspešnejších hier tejto série. Chlapci z Rockstars Games sa však rozhodli, že legendárnu sériu rozšíria aj na iOS, a tak si hru môžme vychutnať na našich smartfónoch, či tabletoch prakticky kedykoľvek chceme. Vzhľadom na to, že autori hru údajne graficky vylepšili, rozhodli sme sa to porovnať s počítačovou verziou.

12.12.13-21-29-40-630x354
GTA San Andreas na iPhone 5/5S

Farby

Ako prvými by sme asi začali farbami. Tie sú totiž na mobilných zariadeniach omnoho živšie ako v prípade počítačovej verzie. Dokonca by sme si dovolil tvrdiť, že pokiaľ hráte hru na iPhone alebo iPade a spätne sa pozriete na tú počítačovú, doslova sa vám bude zdať, že pôsobí chabo alebo dokonca nudne. Je to zapríčinené najmä tým, že moderné OLED či LCD displeje dokážu zobraziť omnoho širšiu škálu farieb ako televízie či monitory, ktoré sa predávali v časoch vydania originálnej verzie hry.

gtasa
Hra disponuje omnoho živšími farbami ako originál na PC či PS2

Textúry

V hre sa vyskytuje naozaj veľké množstvo textúr. Práve tie stoja za pozornosť v počítačovej verzii, v ktorej sú vykreslené naozaj o niečo lepšie ako na iOS. Aj napriek tomu sa však netreba ničoho obávať. Pokiaľ hru hráte na iPhone či iPade, celkovo sa obraz prenáša na omnoho menší displej ako v prípade PC a tak sú rozdiely naozaj minimálne a dajú sa len veľmi ťažko rozoznať!

maxresdefault
na ľavej strane iOS, na pravej PC. Na fotografií je pekne vidieť, že textúry sú lepšie v počítačovej verzií

Odlesky

GTA San Andreas je hra, ktorá je už staršieho dáta a preto nedisponuje nijakými „extra“ odleskmi. Aj napriek tomu v nej predsa len nejaké nájdeme a tak aj to vytvára tému samo o sebe. Čo sa týka počítačovej verzie tak odlesky sú jasne menej kvalitné ako v prípade tej na iOS. Neviem síce či je to spôsobené tým, že hra má lepšie farby alebo tým, že autori naozaj na kvalite odleskov zapracovali, no musíme ich jednoznačne pochváliť, že niečo spravili a docielili tým naozaj lepšiu kvalitu zobrazenia odleskov v hre.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: WhatsApp prináša zásadné vylepšenie pre iOS. Konkurenčný Android naň stále čaká
Grand_Theft_Auto__San_Andreas_-_Aplikácie_pre_Android_v_aplikácii_Google_Play4
Odlesky sú kvalitnejšie na iOS

Vykresľovanie

Hra ponúka naozaj rozsiahlu krajinu až s tromi mestami, ktoré si zaslúžia  pozornosť. Práve tú mierne kazí vykresľovanie, ktoré je v prípade iOS verzie omnoho slabšie (na iPade mini, iPhone 4S či iPade 2.generácie ani nehovorím). V tomto jasne vyhráva verzia pre počítač.

Ovládanie

Čo sa týka ovládania, aj v tomto smere vyhráva počítačová verzia, čo je celkom logické, aj napriek tomu, že autori sa naozaj snažili a do hry pridali aj automatické mierenie, no ani to nepomohlo tomu, aby sme ho mohli označiť za lepšie či dokonca rovnocenné tomu z počítačovej verzie. Najhoršie sa hra ovláda asi na malom 4″ displeji, na ktorom, pokiaľ máte hrubšie prsty, je to priamo sebatýranie. Netreba sa však obávať, hra sa dá ovládať, len podľa nášho názoru mohli na tom autori zapracovať o niečo viac.

RSG_GTASAiPAD_Screenshot_016-580x435
Autori do hry zakomponovali aj ovládanie „tancovania“ autom, či samotným panáčikom

Hra

Samotná hra však na iOS pôsobí veľmi dobre a neprišla prakticky o nič oproti tej počítačovej. K tomuto faktu prispieva aj to, že si ju môžte zahrať v podstate kdekoľvek a kedykoľvek. Najlepšie na tom celom je asi to, že pokiaľ si hru plánujete stiahnuť, nebude potrebovať 4,7 Gb ale približne len 2,5 Gb. Autorom sa totiž podarilo optimalizovať ju bez toho, aby z nej niečo ubudlo.

Konečný verdikt

Náš konečný verdikt k tejto, v podstate už hernej klasike znie, že ju rozhodne odporúčame zakúpiť či stiahnuť. Podľa nášho názoru totiž ide o veľmi vydarený  port počítačovej hry na iOS. Aj napriek mierne problematickému ovládaniu na iPhone, ponúka veľa dôvodov prečo si ju zakúpiť. Na stupnici od 0 do 10 ju bodujeme 8 bodmi. Hra sa dá zakúpiť v iTunes AppStore za 6,99 $ v USA a u nás za 5,99 €.

GTA San Andreas si môžte zakúpiť priamo tu!

grand-theft-auto-san-andreas-mac-product-19b60406ed39708586eb594e0600afc4
GTA San Andreas – svetapple.sk