Samsung okopíroval kampaň “Shot on iPhone”!

0
samsung

Jedna z najväčších technologických spoločností sveta, Apple, vytvorila ešte v roku 2014 reklamnú kampaň Shot on iPhone 6. Tá žala jeden úspech za druhým. Apple vďaka fantastickému marketingu dokázalo používateľom dokonalo predviesť to, čo dokážu jeho zariadenia. Juhokórejský konkurent mu to očividne závidel a teraz našiel spôsob, ako sa môže pochváliť so svojim fotoaparátom aj on. Samsung okopíroval kampaň Shot on iPhone – prichádza “Captured on Galaxy S7”.

Shot on iPhone

iPhone je najpopulárnejšie fotografické zariadenie na svete – viac používateľov fotí na iPhone ako na digitálne zrkadlovky. Dovolíme si povedať, že hoci ani zďaleka neponúka také možnosti ako práve zrkadlovky, fotografie sú naozaj fantastické a po miernych úpravách človek až neverí, že niečo také je možné na mobilný foto-čip zachytiť. Presne preto Apple vytvorilo pomerne vydarenú kampaň Shot on iPhone 6, ktorá neprezentovala len kvalitné fotografie (priamo od užívateľov). Zahrnula aj fantastické videá, ktoré je možné natáčať na toto zariadenie.

Apple za túto reklamnú kampaň dokonca získalo aj niekoľko dôležitých ocenení, vďaka čomu sa ju nebojíme označiť ako za jednu z najlepších vôbec. Dokonca aj my sme ocenili fotografie, ktoré môžeš na iPhone vytvoriť a to tak, že sme spustili dnes už celkom úspešný projekt Zachytené na iPhone. Ten nájdeš na Facebooku a dnes už aj v úspešnejšej forme na Instagrame, kde nás sleduje vyše 10 000 požívateľov. Pokojne sa teda pridaj a zašli nám kvalitné zábery, ktoré sa môžu dostať medzi výber tých najlepších. Späť ale k téme.

To, že sa Applu vydarila reklamná kampaň si zrejme všimol aj konkurenčný Samsung, ktorému sa kampaň “Shot on iPhone 6” zapáčila až na toľko, že sa ju rozhodol kompletne okopírovať. Raz darmo, keď to funguje u jedného, mohlo by to fungovať aj u druhého. A keďže má Samsung, priznajme si, v súčasnosti o čosi lepší fotoaparát ako iPhone, môže týmto spôsobom pomerne jednoducho využiť jeho potenciál. A aký je názov? Shot on Galaxy S7 nemohli predsa len tak “na šupu” použiť, ako to teda obišli? Veľmi jednoducho!

Captured on Galaxy S7

Samsung sa rozhodol použiť prakticky úplne rovnaký názov ako Apple s tým rozdielom, že použilo odlišené slovíčko. Captured, totižto v preklade znamená tiež “zachytené”. Obe firmy majú teda rovnakú kampaň s tým, že hlavné slovíčko je iné, no v skutočnosti znamená to isté. Popravde, nevadí nám, že Samsung kompletne všetko kopíruje, veď koniec koncov sme si na to už za tie roky zvykli a zistili sme, že sa nad tým asi ani nemá zmysel rozčuľovať. Naším negatívnym názorom asi nič nezmeníme.

Každopádne nám príde takýto spôsob reklamy trápny, a tak sme naň potrebovali upozorniť. Ľudia musia byť kreatívni, vymýšľať niečo nové a obzvlášť, keď pracujú v marketingovom oddelení spoločnosti Samsung. Tá potrebuje naozaj kvalitný marketing a naozaj kvalitné reklamy. Je síce pravda, že sa reklama rozšíri do celého sveta už len kvôli svojej nepríjemnej kontroverznosti, ale pravda je taká, že skôr v negatívnom slova zmysle.

Hoci sa hovorí, že aj zlá reklama je reklamou, to Samusngu asi žiaden Galaxy S7 nepredá. Možno aj preto nie je taký úspešný ako iPhone od Apple. Uvidíme, ako bude reklamná kampaň vyzerať v budúcnosti a či sa jej bude Samsung venovať minimálne tak, ako Apple.

About The Author

Volám sa Róbert Hallon, mám 18 rokov a v súčasnosti som študentom tretieho ročníka na súkromnej strednej umeleckej škole v Žiline kde študujem dizajn. Mojou záľubou sú Apple produkty s ktorými som spojený prakticky už takmer 10 rokov. Najradšej sledujem novinky z Apple a IT sveta. Rovnako tak sledujem nové trendy a špecialitou sú automobily, ktoré milujem rovnako ako Apple! Okrem iného som jeden zo zakladateľov www.svetapple.sk