V súčasnej dobe sa často hovorí o tom, že spoločnosť Apple tak trochu zaspala. Zaspala vraj svojim dizajnom, ktorý ľuďom príde fádny a nepáči sa im, akým smerom sa to celé vlastne uberá. Nezabúdajme ale, že každá minca má dve strany a podľa nášho názoru Apple dizajnovo vôbec nezaspalo, práve naopak, pokračuje v tradícií a predstavuje stále krajšie a krajšie produkty. 

Pozrime sa na to inak

Pokiaľ chceme vedieť, ako to s Applom vlastne je, pozrime sa na to trošíčku ináč a so súčasnosti sa opäť prenesme do minulosti. Dizajn produktov bol vžy celkom odlišný. Prvé počítače iMac mali celkom inú koncepciu ako ostatné stolové počítače. bola to skrátka plastová krabica s displejom, v ktorej však bol umiestnený aj monitor a tiež reproduktor. Jednoducho dokonalý a funkčný celok. Neskôr prišli celkom iné a modernejšie kúsky, tentoraz vyrobené z hliníku a zo skla. Práve hliník je materiál, ktorý sa k hlavnému dizajnérovi Jonymu Ivovi dostal, a tak akosi sa mu z pod jeho rúk nechce odísť preč.

Začalo to PowerMacom či novodobým iMacom. Pokračovalo to MacBookmi a dostalo sa to až k iPhonom, iPadom, iPodom Touch či iPodom Nano a Shuffle. Hliník je materiál, ktorý má Apple takmer v každom svojom produkte a my sa ani nečudujeme. Má super vlastnosti, na oko vyzerá fantasticky a hlavne hodnotne. Ak si myslíš, že Apple zaspalo dobu so svojími počítačmi Mac, pozri sa na to, ako vyzerá aktuálny model. Na prvý pohľad možno rozdiel neuvidíš a ak áno, tak len minimálny. Po bližšom preskúmaní ale zistíš, kde všade sa dbalo na detaily a zariadenie proste chceš chytiť, zobrať a už nikdy nevrátiť.

Macbook Pro - svetapple.sk

To isté platí aj pri iPhone. Hliník sa tu použil pri prvom modeli, no a potom až pri iPhone 5. Od roku 2012 ho nájdeme na každom modeli (výnimkou je samozrejme plastový 5C) a stále vyzerá fajn. Vývoj iPhonu je tiež na prvý pohľad jasný. Nie je to stále to isté. Sám som za posledné 2 roky vlastnil iPhone 6 Plus, iPhone 6S Plus a súčasne iPhone 7 Plus. Vždy som si všimol zmeny a aj keď boli jemné, miloval som ich. Nie je to o šialenom výzore. Je to o detailoch. Apple ich dokáže tak využiť, že človek neverí, že len vďaka nim tie zariadenia vlastne kupuje.

Apple sa už roky drží jedného materiálu a jednej koncepcie pre každý jeden produkt a nech to vyzerá akokoľvek, stále to funguje! Stále sa predávajú stovky miliónov iPhonov a garantujeme ti, že sa ešte stále takéto množstva predávať budú. Je to fenomén. Je umenie dať produktu funkčnosť spojenú s dokonalým dizajnom. Je to Apple. Firma o emóciách, ktoré ti nedá žiadna iná spoločnosť na svete.

Prečítajte si tiež  iPhone 15 je teraz veľmi lacný. Oplatí sa po vydaní iPhonu 16?

iPhone 7 Plus - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.