Spoločnosť Apple je marketingový mág. Okrem toho, že vytvára tie najlepšie produkty na svete, dokáže tieto produkty aj veľmi dobre predávať. Nejde len o produkty ako také, ktoré sú vynikajúce, ale aj o spôsob ich prezentácie, ku ktorému nepochybne patrí aj reklama. V prvej reklame na nový MacBook Pro s TouchBarom uvidíš, ako sa ľudstvo posúva s vývojom technológií neustále vpred a je dosť možné, že si v hlave povieš, aké je to všetko vlastne úžasné. Na nás reklama zafungovala a musíme povedať, že ide o jeden z najlepších snímkov, aké kedy Apple vytvorilo!

Praskajúce žiarovky

Základom každej reklamy musí byť nejaká myšlienka a tu si Apple zvolilo pomerne netradičný, no zároveň dobrý spôsob, akým nás viesť 90 sekundovým spotom až do konca, k samotnému finále. Praskajúce žiarovky, koho by to napadlo, že? Na to, aby tento snímok mohla spoločnosť vôbec natočiť, musela minúť obrovské množstvo žiaroviek, ale to vôbec nevadí, samotný efekt stojí za to. Okrem toho, že v reklame praskajú žiarovky a v pozadí hrá rýchla hudba, ktorá celej reklame dáva poriadne tempo, sa v záberoch objavujú rôzne vynálezy, s ktorými ľudstvo počas svojho vývoja prišlo.

Dokonca tu nájdeme aj odkaz na prvé logo spoločnosti, kde Newton dostal „jablkom po hlave“. Na konci reklamy nás čaká krátky anglický text, ktorý v preklade znamená, že naše nápady nás neustále posúvajú vpred. Veľké finále samozrejme prichádza vtedy, keď sa na „plátno“ dostane celkom nový MacBook Pro s OLED pásikom, ktorý spoločnosť nazýva Touch Bar. Apple nezabudne ani na prídavok, v ktorom nám oznámi, že nám predstavuje nástroj na to, aby nápady prichádzali (myslí tým samozrejme nový MacBook).

Nevieme teda ako tebe, no nám sa reklama naozaj veľmi páči a zanecháva v nás pocity, že aj keď nový MacBook Pro na prvý pohľad možno nevyzerá až tak novo, v skutočnosti je to vrchol vývoja súčasných notebookov a ten, kto ho vlastní, musí byť neuveriteľne šťastný. Pokiaľ si ho niekto kúpi a videl túto reklamu, pravdepodobne bude mať ešte väčšiu chuť na svojom nástroji pracovať a vymýšľať stále nové, lepšie a lepšie veci, ktoré budú ľudstvo posúvať vpred. Apple je presne takáto firma. Už roky mení spôsob akým žijeme, akým používame zariadenia určené na počúvanie hudby, prácu či surfovanie na internet.

Pred pár rokmi dokonca zmenila aj spôsob, akým sme sa doteraz pozerali na čas. Je teda jasné, že Apple nie je len obyčajná firma, ktorá zarába obrovské peniaze na nás, spotrebiteľoch. Je to v prvom rade firma, ktorej hlavnou myšlienkou je vyriešiť problém a zjednodušiť ľuďom život. To sa jej darí a my dúfame, že sa tohto trendu bude držať aj počas ďalších dlhých rokov!

Prečítajte si tiež  Apple odporúča, aby ste sa s iPhonom vyhli motorkám. Videli ste ale reklamu na nový iPhone 13?

https://youtu.be/ROEIKn8OsGU

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.