Apple predstavil nové iPhony už len v dvoch pamäťových variantoch. Jedná sa o model so 64GB úložiskom, ktoré tvorí základ ponuky a potom o model s 256GB úložiskom, ktorý tvorí vrchol ponuky. Je to šikovne vymyslené. Niekomu síce 64GB stačí, no radšej by chcel zlatý stredný stred z minulého roka, ktorý mal 128GB. Ten ale z ponuky vypadol a tak minie ešte o čosi viac a priplatí si za 256GB verziu. Koľko ale reálne stojí samotné Apple 64GB a koľko 256GB verzie?

Rozdiel

Ako sa ukazuje aj v tomto smere si vie Apple poriadne prilepšiť aj keď to nemôžeme rátať ako čistý zisk. Do marže na novom iPhone si treba pridať aj napríklad náklady na prepravu, vývoj či marketing. Tie vôbec nie sú malé a Apple ich musí platiť rovnako ako aj iné firmy na svete. Rovnako ale tak nie sú ani tak strašné vysoké aby si z každého iPhonu nedokázal ukrojiť poriadne percento čistého zisku. Rozdiel medzi 64GB a 256GB verziou je pri iPhone X, iPhone 8 a tiež iPhone 8 Plus približne $150. To nie je zanedbateľná čiastka a môžeme povedať, že sa rozdiel zväčšil o $50 oproti minulým rokom. V náš prospech je aspoň to, že preskočíme až dve pamäťové varianty. Koľko ale na tom Apple zarobí?

Podľa získaných informácií by malo Apple za základný 64GB verziu iPhonu X (samozrejme len za NAND pamäť od Toshiby) zaplatiť približne $25. Ak si teda kúpiš iPhone, vieš že výrobný náklad na jeho úožisko bol práve takýto. Čo ak si ale kúpiš 256GB verziu? Koľko Apple získa? Podstatne viac a náramne sa mu to oplatí. Za 256GB NAND pamäť od Toshiby priplatí zhruba $20. Suma sumárom to robí ale $45 za drahšiu verziu. Reálny rozdiel v cene je ale až $150. Na takejto maličkosti má Apple čistý zisk cca. $130 a v Európe dokonca v eurách. To je naozaj neskutočný biznis. Ide napríklad skoro o cenu celkom nových slúchadiel AirPods. Hold, Apple vie ako donútiť zákazníka k plateniu.

Súvisiaci obrázok

Prečítajte si tiež  Čo by Steve Jobs pri iPhone X zrejme nikdy nedovolil?
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.