Čínska automobilka Byton spadajúca pod federáciu Future Mobility Corporation dokazuje, že to s futuristickým interiérom vo svojom SUV myslí naozaj vážne. Predstavuje palubovku, za ktorú by sa ani S-class od Mercedesu nehanbila. Toto je Byton M-Byte zvnútra.
Byton M-Byte a jeho úchvatný interiér
Na dve dychberúce obrazovky v nových modeloch Audi, či 17″ palcový dotykový displej v Tesle môžete v blízkej budúcnosti rozhodne zabudnúť. Čínsky Byton chce totiž na výstave CES v Las Vegas predstaviť svoj pripravovaný sériový elektrický SUV model a jeho podobu interiéru. Samotný koncept, predstavený minulý rok, vzbudil rozruch. Navyše sa v rámci sériovej podoby meniť nebude.
Otvoríte dvere a do očí Vám automaticky udrie 48″, áno, slovom štyridsaťosem palcová obrazovka tiahnúca sa celou palubnou doskou. Nemusíme teda tvrdiť, že toto riešenie bude unikátom. Pre predstavu, dajte vedľa seba sedem iPadov a vznikne vám plocha ktorú bude využívať Byton. Od minulého roka sa displej dočkal zopár úprav, no podľa tvorcov dokáže prežiť aj prípadné dopravné nehody. Ďalší displej, tentokrát menší, osem palcový sa nachádza v stredovej konzole a funguje ako touchpad pre masívnu obrazovku nad ním. Tá sa skladá z troch častí, zobrazuje informácie o jazde, navigáciu a multimédiá.
Rozloženie obrazoviek však týmito dvoma nekončí. V interiéri čínskeho elektrického SUV nájdeme displej aj na veľmi netradičnom mieste – priamo vo volante. Nie je priamo v strede, no o niečo vyššie položený, takže airbag ostal na svojom mieste.
Manuálny volič prevodovky však budete hľadať márne. Je nahradený displejom, na ktorom si ju môžete zvoliť. Tlačidlám sa na prekvapenie nedalo definitívne zbohom. Podľa legislatívy musia mať výstražné svetlá fyzický gombík, takže dané ovládacie prvky sa nachádzajú v strede výduchov na kúrenie.
Byton spolupracuje s americkým Amazonom, čiže v interiéri budeme môcť očakávať aj hlasového asistenta Alexa. Číňania sľubujú aj rozpoznávanie tváre a následné prispôsobenie sa konkrétnemu užívateľovi automatickým nastavím sedačky či jazdných režimom. Prvý rad sedadiel bude mať možnosť otáčania sa k prísediacim vzadu, ale len ak automobil pôjde v plne autonómnom režime. V tomto prípade sa ráta s autopilotom tretej úrovne. SUV by sa na európskych, ale aj zaoceánskych trhoch malo objaviť v roku 2020.
zdroj: startstop.sk