Aktuálna situácia ohľadom COVID-19 extrémne vplýva na ekonomiku celého sveta. V Číne bola pandémia o niečo skôr ako u nás a spoločnosti tam začali pociťovať problémy ešte začiatkom roka. Apple predalo za celý február v tejto krajine iba niečo cez 500 000 iPhonov. V marci to však bolo oveľa lepšie.

Apple v Číne predalo cez 2 milióny iPhonov počas marca.

Čína sa už pomaly „zobúdza“ z koronavírusu a všetko sa začína dostávať do normálu. Ľudia chodia do roboty, stretávajú sa a samozrejme nakupujú, čo je pre ekonomiku najdôležitejšie. Kým za celý február 2020 v krajine predali iba okolo pol milióna kusov iPhonov, o mesiac neskôr to už bolo cez 2 milióny. Analytici predpokladajú, že tento trend nárastu bude pokračovať aj naďalej.

Hoci sa teda celkové predaje spomalia, nezastavia sa na úplnom minime tak, ako to bolo vo februári. Predávať smartfóny a vlastne čokoľvek, čo človek výsostne nepotrebuje na to aby prežil krízu, je mimoriadne ťažké. Maloobchodný predajcovia sa preto snažia zaujať cenou a rôznymi akciami aby postupne naštartovali predaj.

To, že Apple malo katastrofálne výsledky za február, bolo spôsobené aj zatvorením všetkých 42 kamenných pobočiek v krajine. Nakupovať sa dalo len prostredníctvom Apple Online Store. Dnes má firma paradoxne zatvorené všetky obchody po celom svete s tým, že otvorila len tie v Číne.

Na záver by sme dodali, že podobnú situáciu s predajmi v krajine nezažíva iba jablková spoločnosť, ale prakticky každý jeden výrobca, ktorý na tamojšom trhu pôsobí. Dopyt sa dočasne znížil. Dnes sa už ale našťastie naštartoval a ekonomika sa vracia do bežných obrátok. Celkovo určite sa ale spomalí, keď bude chýbať odbyt z okolitých krajín…

3 dôvody, prečo je pre vás iPhone 11 ideálnym smartfónom.
Apple v Číne predalo cez 2 milióny iPhonov počas marca.

Prečítajte si tiež  Apple chystá historicky najdrahší iPhone. Má to byť totálna revolúcia
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.