Posledný prieskum organizácie Livecareer odhalil viacero zaujímavých skutočností, ktoré sa týkajú prepojenia práce a pandémie COVID-19. Na štatistickej vzorke 1000 respondentov bolo zisťované, do akej miery si zvykli na Home Office a či sa ešte plánujú vrátiť do práce. Niektoré výsledky sú šokujúce.

Aby sme to upresnili, dáta sa týkali tých ľudí, ktorí počas poslednej zimy pracovali výhradne z domu. Ako iste viete, navyknúť si nový režim nemuselo byť úplne jednoduché a mnohým to trvalo týždne či mesiace. Napokon však zistili, že je to tak vlastne lepšie.

Až 81 % zo všetkých opýtaných potvrdilo, že si vyslovene užívajú prácu na diaľku. 65 % zamestnancov štátnej správy v USA je presvedčených, že tento systém im pozitívne ovplyvnil rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Vyzdvihnúť treba aj údaj, že 60 % pracujúcich profesionálov zvýšilo produktivitu pri práci z domu. To je skutočne prekvapivé.

Zaujímavé je tiež zistenie, že až 29 % uchádzačov uviedlo, že pokiaľ by nemali v rámci práce možnosť pracovať aj na Home Office, pravdepodobne by sa jej vzdali. Tu je ale potrebné podotknúť, že ide len o takú prácu, pri ktorej to je možné.

Aj práca z domu má svoje negatíva

Na záver sa v prieskume objavili aj neduhy, ktoré práca z domova prináša do nášho bežného života. Respondenti mali vybrať, či sa s nimi stretávajú alebo nie:

  • Rozptýlenie z domova – 59%
  • Zostať motivovaný – 45%
  • Komunikácia – 37%
  • Spolupráca – 36%
  • Osamelosť – 35%
  • Oddych po práci – 32%
  • Dobrá výkonnosť – 15%
  • Nedostatok kreativity – 11%

Ako môžete teda vidieť sami, pandémia koronavírusu nezmenila iba návyky súkromného života ale taktiež ovplyvnila spôsob, akým ľudia tvoria, pracujú a socializujú sa. Uvedené zistenia sú prekvapivé, no treba si uvedomiť, že prieskum prebiehal len relatívne krátko. Uvidíme ako to bude vyzerať s odstupom času.

Zostanete fyzicky v práci alebo chcete prejsť na Home Office aj vy? Dajte nám vedieť v komentároch!

 

Prečítajte si tiež  Apple predĺžuje výhradné práva na Liqidmetal!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -