Apple je firma, ktorá funguje na princípe začarovaného kruhu. Inými slovami, akonáhle sa raz dostaneš do jej rytmu, nie je cesty von. Respektíve je, ale je vysoká pravdepodobnosť, že sa opäť vrátiš späť, lebo nič lepšie asi nenájdeš. Samozrejme sú tu silnejšie, výkonnejšie a drahšie/lacnejšie stroje. Chýba im ale niečo, čo Apple dokáže predať. Je to hnacia sila v podobe stoviek miliónov predaných iPhonov každý jeden rok. Je to emócia, ktorú Apple má a iní nie!

Ťažko ju opísať

Technológie či služby, s ktorými Apple každý jeden rok prichádza už poväčšine vo svete nejaká firma predstavila a Apple bol až druhý či tretí v poradí. Nové zariadenia teda nie sú revolučné, ale keď sa tak nad tým zamyslíme, to neboli ani za doby Steva Jobsa. Je síce pravda, že raz za čas prišiel výraznejší model, avšak tým to haslo a produkty žili vlastným životom. Pozrime sa napríklad na to ako sa zmenil iPhone 2G po iPhone 3GS. Revolučný model bol práve model 2G, lebo bol prvý. Ďalší iPhone, ktorý sme mohli nazvať revolúciou bol až model 4. Neskôr prišla 6-tka s väčšími displejmi a dnes tu máme model X, ktorý mení iPhone na nepoznanie.

Nechápme sa zle, Apple bolo vždy o inováciách a ak už aj neboli prví, dokázali to tak zabaliť a ukázať, ako sa to používa, ako nikto iný. Aj to im zabezpečilo určitý úspech. Apple ale okolo seba vybudoval akýsi „kult“. Ľudia možno ani tak nemilujú samotné produkty, ale podvedome vnímajú cestu celej firmy a radi sú jej súčasťou.

Neviem ako ty, ale ja si každý rok rád kúpim najnovší iPhone a nie je to preto, lebo by som ho potreboval prípadne som až taký technologický nadšenec. Je to skrátka aktuálne dielo spoločnosti a ja si ho chcem užívať plnými dúškami. Práve iPhony sú veľmi pekné a kvalitné produkty. Nie je to len o ich vizuálnom dizajne, ale aj dizajne všetkého.

Pokiaľ sa na to pozrieš, všetko tu absolútne dokonalo hrá, čo sa teda o konkurenčných zariadeniach nedá povedať ani len náhodou. Apple malo výhodu, že navrhovalo operačný systém len pre zopár dopredu stanovených zariadení, zatiaľ čo konkurencia s Andoridom musela dbať na stovky rozličných produktov.

Na záver by sme teda chceli povedať, že to, čo Apple predáva, sú okrem dobrých produktov aj úprimné emócie, ktoré k ním neodmysliteľne patria. iPhone je legenda a určite ešte dlho bude, minimálne pokiaľ to Apple bude robiť s tým čarom, s ktorým to robí aj dnes!

Prečítajte si tiež  Prečo Apple používa nahryznuté jablko v logu? Príbeh je pomerne zábavný

emócie - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.