Rok 2014, Apple predstavuje hodinky Apple Watch vo verzí Edition. Všetci sa tomuto kroku čudovali, hodinky Apple Watch mali konkurovať Rolexkám. Nepodarilo sa to. Prečo? A čo tým Apple získalo sa dočítač v tomto článku.

3Apple chcelo zapôsobiť na módny priemysel

Apple Watch mali konkurovať Rolexkám, skončilo to fiaskom. - svetapple.sk

Apple začalo s predajom hodiniek iným spôsobom ako predajom svojich ostatných produktov. Vytvorilo pre túto príležitosť dokonca špeciálne butiky, kde sa dali hodinky vyskúšať a kúpiť. Neboli v nich žiadne iné Apple produkty. Tieto butiky samozrejme veľmi rýchlo zmizli.

Počas predstavovania Apple Watch zavolali okrem novinárom aj značné množstvo ľudí z módneho priemyslu. Účel bol jasný. Firma chcela zapôsobiť hodinkami ako módnym doplnok. Možno, že dopredu neplánovala predať veľa hodiniek (verzie Edition). Možno, že vedela že to bude síce poriadne drahé ale účinné PR. Nevieme. Ak aj ale nechcene, Applu sa to perfektne podarilo. O Apple Watch Edition písal každý a predaje klasických verzii sa popri tom veľmi slušne rozbehli.

Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.