BlackBerry bola spoločnosť, ktorú si obľubovalo veľmi veľa používateľov dlho pred a tiež dlho po príchode prvého iPhonu. Hlavný dôvod, prečo ľudia kupovali telefóny tejto značky bol samozrejme ten, že ako jedny z mála ponúkali plnohodnotnú QWERTY klávesnicu, zatiaľ čo všetky ostatné smartfóny mali len dotykové displeje. V roku 2009 mala spoločnosť dokonca podiel na trhu až 20%, čo je veľmi slušné číslo. Zároveň je to ale aj minulosť. Tento rok je podiel 0%. Firma skoro nič nepredala a poriadne sa prepadla aj oproti minulému roku, teda čo sa štvrtého kvartálu týka.

BlackBerry s 0%

BlackBerry je definitívne mŕtve, za posledný kvartál minulého roka totižto nepredalo skoro nič. Respektíve, niečo sa predalo, ale v skutočnosti to predstavuje iba mizivé percento toho, čo sa predalo pri iných firmách. 207 000 zariadení je oproti 431 miliónov celkovo predaných naozaj nič a spoločnosť sa nedokáže dostať ani na 0,1%.

Medziročne si dokonca BlacBerry pohoršilo o 0,2%. V praxi to predstavuje 700 000 zariadení. To je síce oproti Applu predaj možno niekoľkých hodín, no ak si to porovnáme oproti čísli 207 000 je to poriadny pokles a rana pre BlackBerry.

Klávesnice už proste v dnešnej dobe nie sú dostatočné „cool“ aby zaujali používateľov a nedopomohlo tomu ani to, že firma začala do svojich produktov inštalovať Andorid. Sám poznám niekoľko ľudí, ktorí prešli práve na iPhone kvôli tomu, že Android nechcú a dlhé roky boli verní práve BlackBerry.

Nasledujúca tabuľka ti ukáže, aké zlé to s BlackBerry naozaj je. Naopak, Applu sa celkom darí. Hoci logicky nemá so svojim iOS najväčší podiel na trhu, predalo sa neskutočných 77 miliónov zariadení za posledné tri mesiace minulého roka. Androidov sa predalo 352 miliónov. Zaujímavé je aj to, že aj Windows predbehol BlackBerry so svojim zhruba 1 miliónom.

Ešte späť k Applu. To v súčasnosti drží približne 17% celého trhu zatiaľ čo Andorid až 80%. Rozdiel je ale v tom, že Andorid nájdeme úplne všade. Je to dostupný operačný systém pre každého výrobcu. iOS je uzavretý a môže sa používať jedine v iPhone. Apple je teda na tom veľmi dobre, aj keď čísla to úplne nepotvrdzujú. Treba myslieť aj na samotnú maržu. Tá ma na jednom predanom zariadení viac ako 65%!

Blackberry - svetapple.sk

Prečítajte si tiež  Šialená budúcnosť, Apple pripravuje robotický HomePod!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.