V dnešnom svete je veľkým hitom vyvíjať aplikácie, ktoré používateľom smartfónu či tabletu uľahčujú život. iTunes App Store prišiel ešte v roku 2008 a dodnes funguje ako jeden z najväčších obchodov, ktorý aplikácie ponúka.

Nájdeme v ňom aj sekciu „Odporúčané“ aplikácie Applom. Dostať sa sem je jednoducho sen každého vývojára ale je to skutočne až taká výhra?

M.G. Siegler

Dnes sa na túto tematiku vyjadril aj celosvetovo známy a úspešný investor M.G. Siegler, ktorý startupy financuje bezmála už 10 rokov a jedným z nich bol napríklad aj webový portál TechCrunch.

Okrem toho je aj generálnym partnerom Google Ventures a keďže sa pohybuje vo svete startupov, je jasné, že niečo o aplikáciach a ich zaraďovaní do sekcií „Odporúčaných“ niečo vie.

Dnes sa na túto tematiku vyjadril a ako sám hovorí, dostať sa do prestížneho rebríčka zas nemusí byť až taká výhra. Prečo?

Zadarmo

Pokiaľ máte nejakú aplikáciu, ktorej sa na pomery darí a zapáči sa aj spoločnosti Apple, tak vás okamžite kontaktuje a opýta sa, či by ste ju nechceli zaradiť do rebríčka odporúčaných aplikácií.

Takáto ponuka sa zvyčajne samozrejme neodmieta, ale prináša so sebou aj nejaké riziká. Jedným z nich je napríklad malý zisk z aplikácie. Pokiaľ je totiž zadarmo a dostane sa do spomínaného rebríčka, ľudia si ju väčšinou stiahnu preto, lebo je zadarmo.

To, že si ju však stiahli neznamená, že ju budú aj reálne využívať. Môžu ju mať nainštalovanú v iPhone dlhé dni, týždne či mesiace bez toho aby ju čo len raz zapli.

To je prvý problém a vlastne aj tak trochu nadväzuje na problém druhý.

Pokiaľ je spomínaná aplikácia zadarmo, tak na nej len tak nezarobíš. Niekoľko tisíc dolárov na reklame z Google (ak ju v aplikácií máš) možno áno, ale s vyšším príjmom nepočítaj. Ak by si za aplikáciu pýtal napríklad 1€, mal by si možno omnoho nižšie stiahnutia ale viac peňazí, lebo každý používateľ by si musel zaplatiť.

Prečítaj si tiež: Prečo Apple predáva a iní nie?

1.0

No a teraz prechádzame k ďalšiemu problému a to je aplikácia vo verzií 1.0. Pokiaľ sa ti podarí naprogramovať špičkovú aplikáciu a Apple ťa stihne osloviť ešte kým je vo verzií 1.0 a používa ju niekoľko tisíc ľudí, je to aj veľké riziko.

Aplikácia totiž nemusí byť pripravená na obrovský nápor používateľov a rovnako tak môže mať množstvo skrytých chýb, o ktorých nevieš. Ak ju náhle začne používať namiesto 10 000, 100 000 či možno 1 000 000 používateľov, všetky tieto chyby vyplávajú na povrch a začnú sa sťažnosti.

Prečítajte si tiež  Najlegendárnejšia reklama od Apple má už 31 rokov!

Tieto sťažnosti nebudeš stíhať opravovať a bude nasledovať zbytočná strata používateľa, ktorý si tvoju aplikáciu nainštaloval ale následne vymazal. Nezabudnime dodať, že spolu so sťažnosťami prichádzajú aj menšie hodnotenia v AppStore, čo určite nepomáha nijakej potenciálne úspešnej aplikácií. Práve preto treba 2x zvážiť, či ponuku od Apple prijať a hlavne treba donemoty testovať a každú chybu či problém opravovať.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.