Elon Musk je síce blázon, no jeho vízia sa opäť naplnila. Tesla Model S bola pôvodne predstavená ešte v roku 2012 a napriek tomu, že by sme dnes čakali skôr úplne novú generáciu, prišla automobilka len s ďalším veľkým faceliftom.

Navonok ho spozná iba fanúšik. Najväčšie zmeny sa ale udiali v pohonnom ústrojenstve a taktiež v interiéri. Ako sme už načrtli vyššie, tento elektromobil je najlepšie akcelerujúcim sériovo vyrábaným vozidlom na svete.

- Reklama -

Šialený výkon a parametre 

Tesla Model SDo pozornosti postaví aj také hyperšporty, ako je Bugatii Chiron (ten na Teslu Model S Plaid stráca 0,3 sekundy). Samozrejme, bavíme sa len o šprinte z 0-100 km/h, ktorý zvládnu elektromotory za 2,1 sekundy.

Aby toho nebolo málo, celkový výkon pohonného ústrojenstva činí 1020 koní a ručička tachometra sa zastaví na maximálnej rýchlosti 322 km/h. Tesla Model S Plaid sa môže pochváliť aj perfektným dojazdom, pričom na jedno nabitie zvládne prejsť cca 628 kilometrov.

Tesla Model SCena štartuje na úrovni 140 000 €, no ak si priplatíte za vylepšenia, ľahko sa dostanete aj na 160 000 či dokonca 170 000 €. Vzhľadom ale na parametre, s ktorými zostanú na semafore ďaleko za vašim zadkom také autá, ako Lamborghini Aventador či LaFerrari to je celkom prijateľné.

Interiér Tesla Model S Plaid má prvky sci-fi 

No a keďže sme technologický magazín, pochopiteľne nás zaujali aj všetky vymoženosti na palube tohto šialeného stroja. Ako môžete vidieť na obrázku vyššie, interiér ráta s obrovským, 17″ centrálnym displejom, ktorý má rozlíšenie 2200×1300 pixelov. Po novom však nie je umiestnený vertikálne ale horizontálne.

Ešte zaujímavejšie je to, že výrobca sem nadelil aj poriadne výkonný počítač. Ten by mal dosahovať 10 teraflopov, čo je veľmi blízke herným konzolám PS5 či Xbox Series X. Priamo k systému si budete môcť pripojiť aj joystick a zahrať si tak najmodernejšie herné tituly v najvyššej podporovanej kvalite. Znie to skoro neuveriteľne ale je to tak.

Yoke Steering Wheel

Aby sme sa ale dostali k veci, elektromobil prišiel o klasický okrúhly volant. Nahrádza ho novinka s názvom Yoke Steering Wheel, ktorá má zo spodnej časti úplne rovný tvar a na vrchu ju nemáte za čo chytiť.

Fanúšikom rýchlej jazdy to bude pripomínať volanty z monopostov F1 alebo super-športových vozidiel, jazdiacich na okruhu. Ako sa však takéto “čudo” správa na ceste? To sa rozhodli zistiť prví recenzenti na videách nižšie:

Napíšte nám do komentára, či by ste brali podobne strihnutý volant vo vašom vozidle. Tešíme sa na všetky vaše reakcie a názory, no nepredpokladáme, že budú veľmi pozitívne. Nechajme sa prekvapiť.

- Reklama -

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here