Amazon typicky uspokojoval svojich investorov vďaka rapidne rastúcim predajom a agresívnejším investovaním aj na úkor zisku. Pred pár dňami však prekvapil investorov s výsledným ziskom za štvrtý štvrťrok. Ten výrazne prekonal očakávania, aj napriek stálemu zvyšovaniu výdajov a miernom prepade predaju z časti spôsobenému silnejúcim dolárom.
Toto nesmierne potešilo investorov vzhľadom na výsledky z tretieho štvrťroku, kedy ohlásili najväčšie straty za posledných 14 rokov. Akcie dokonca v jednom bode narástli až o 14% v priemere však o 11%.
Stratégia Amazonu vždy spočívala v míňaní veľkej čiastky svojich peňazí na rast a expandovanie do nových oblastí ako cloud computing, streaming videa alebo hardware, čo ovplyvňovalo zisk a spôsobovalo neraz smútok na tvári investorov. Posledné výsledky však ukazujú, že niektoré odvetvia do ktorých investovali nemalé peniaze, napríklad $99 ročný vernostný program a Amazon Web Services cloud computing, sa začínajú vyplácať.
CEO Jeff Bezos uverejnil, že Amazon Prime za posledný rok aj napriek zdraženiu zvýšilo počet svojich členov o 53%. Členstvo v Amazon Prime pomáha spoločnosti viac spájať ľudí s ich firemnými produktami , vďaka čomu sú ľudia ochotný viacej míňať, vyjadril sa k tejto téme analityk R.J. Hottovy z Morningstar.
Potom ako Amazon pre Prime zdvihol cenu z $89 na $99 minulý rok ponúkli pridanú hodnotu v podobe donášky potravín a streamovanie hudby. Tak isto uviedli viacero originálnych TV seriálov ako napríklad Transparent, ktorý vyhral aj Zlatého Glóbusa. Streamovanie videa sa ukázalo ako veľký hit medzi užívateľmi Prime.
„Prime je jedinečný svojho druhu, all-you-can-eat fyzicko-digitálny hybrid. Iba v roku 2014 sme vynaložili miliardy dolárov na rozšírenie Prime a investovali  $1.3 miliardy do Prime Instat Video. Budeme pokračovať v tvrdej práci pre našich Prime členov,“ vyhlásil Bezos.
Ďalším dôležitou časťou spoločnosti je divízia venujúca sa cloud computingu, Amazon Web Services, ktorý prekonal 1 milión aktívnych užívateľov v poslednom štvrťroku.
Stále však ostáva faktom, že Amazon za posledný fiškálny rok mal stratu $241 miliónov, a operačné náklady sa vyšplhali o 20% na $88.8 miliardy, čím zmazali $89 miliárd z predaja. Až čas ukáže aký prínos budú mať masívne investície zo strany Amazonu.

Zdroj: itspecial.sk

Prečítajte si tiež  Apple HomePod na trhu s reproduktormi výrazne zaostáva. Google a Amazon dominujú
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.