Pokiaľ ste aspoň trochu v obraze a sledujete smartfóny či tabelty, tak ste už určite počuli o čínskej spoločnosti Xiaomi, ktorá je prezývaná aj čínsky Apple. Táto spoločnosť predáva naozaj ohromné množstvo smartfónov, čo sa však žiaľ nepodpísalo na jej zisku. Xiaomi ho má totiž 150x nižší, ako konkurenčné Apple!

Pozitívne Wall Street Journal

Wall Street Journal sa už dávnejšie dopracoval k interným výsledkom, podľa ktorých spoločnosť Xiaomi vykázala za rok 2014 zisk 556 miliónov dolárov. Aj napriek tomu, že sa táto čiastka zdala byť neuveriteľná a bolo jasné, že tento zisk nie je len z predaja smartfónov či tabletov, ktorých ceny sú extrémne nízke, špekulovalo sa, že za to môže naozaj lacný a efektívny marketing. Ako sa však časom ukázalo, po vyhlásení oficiálnych výsledkov samotným CEO spoločnosti, zarobilo Xiaomi len 1/10 z predpokladov Wall Street Journal. Za rok 2014 boli totiž zisky spoločnosti „len“ 56,15 miliónov dolárov. Pokiaľ si to teda porovnáme s Jablkovou spoločnosťou, ktorá momentálne kraľuje s predajmi smartfónov, dopracujeme sa k číslu, kedy Apple zarobilo  150x viac, ako samotné Xiaomi. Pokiaľ by však v Číne zarobili toľko, koľko predpokladal Wall Street Journal, hrozila by pre dvoch najväčších rivalov trhu so smartfóny Samsung a Apple naozaj reálna hrozba, keďže generálny riaditeľ Xiaomi už dávnejšie prehlásil, že do 5-10 rokov chce pokryť trh s mobilnými zariadeniami.

Prečítajte si tiež  Najlegendárnejšia reklama od Apple má už 31 rokov!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.