Spoločnosť iFixit priniesla pohľad do vnútra najnovšieho iPhonu Air, ktorý je oficiálne najtenším iPhonom v histórii. S hrúbkou len 5,6 mm ide o prvý väčší redizajn od Apple po niekoľkých rokoch a inžinierske riešenia, ktoré tento rekord umožnili, stoja za pozornosť.

Aby sa všetky komponenty zmestili do tak tenkého tela, Apple umiestnil časť logickej dosky priamo do výstupku fotoaparátu. Tento „kamera plateau“ vytvoril priestor pre väčšiu batériu, ktorá je navyše obalená kovovým plášťom. Zaujímavé je aj to, že táto poloha dosky pomáha znižovať riziko poškodenia pri ohnutí zariadenia – hoci testy potvrdili, že titánový rám iPhonu Air je takmer neohnuteľný.

Testovanie pevnosti rámu iPhonu Air ukázalo slabiny

iPhone Air
Zdroj: iFixit

Je zaujímavé, že spoločnosť iFixit sa pevnosť nového iPhonu Air pokúsila otestovať skutočne svojským spôsobom. Zariadenie kompletne odstrojila a následne skúsila ohnúť čisto titánový rám. Ako sa ukázalo, bez vnútorných komponentov už nebol taký pevný ako s nimi.

Na ráme sa našli slabé miesta, konkrétne tenké plastové prúžky, ktoré tu Apple pridal preto, aby konštrukcia zariadenia nerušila mobilný signál. Na iPhone sme na ne zvyknutí od iPhonu 4, ktorý vyšiel ešte v roku 2010. Práve tie nevydržali silný tlak a povolili. Avšak, pokiaľ je zariadenie kompletné, jeho celá konštrukcia drží veľmi pevne.

Jednotná batéria v MagSafe battery packu a 3D tlač 

iPhone Air
Zdroj: Apple

iFixit tiež odhalil, že batéria v MagSafe Battery Packu je identická s tou, ktorú Apple použil priamo v iPhone Air. Tá má kapacitu 12,26 Wh a je vzájomne zameniteľná.

Ďalšou zaujímavosťou je USB-C port, ktorý bol podľa iFixit 3D tlačený z titánovej zliatiny. Port je modulárny, lepený, ale stále vymeniteľný.

Viac vlastných čipov ako kedykoľvek predtým

Logická doska iPhonu Air obsahuje trojicu čipov priamo navrhnutých Applom: A19 Pro, N1 a C1X. Tento model je zároveň prvý, ktorý používa modem C1X namiesto Qualcommu.

Opraviteľnosť iPhonu Air prekvapila 

Napriek tenkému telu je iPhone Air prekvapivo dobre opraviteľný. Apple zjednodušil konštrukciu tak, aby neboli komponenty vrstvené. Displej aj zadné sklo sú uchytené len zacvaknutím a batéria je prilepená pomocou špeciálneho lepidla, ktoré možno uvoľniť elektrickým prúdom. Toto riešenie sa prvýkrát objavilo v iPhone 16 a teraz sa rozširuje aj do iných modelov.

Celkovo iFixit udelil iPhonu Air predbežné skóre opraviteľnosti 7/10, čo je výborné hodnotenie na takto tenký a zložitý smartfón. Apple zároveň zmiernil softvérové obmedzenia pre výmenu dielov a sprístupnil manuály aj náhradné diely cez svoj program domácich opráv.

Prečítajte si tiež  Apple a jeho nová výzva pre zamestnancov!

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1200 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -