Pokiaľ ste verní spoločnosti Apple, určite poznáte kauzy, ktorým z času na čas čelí. Najnovšie sa to týka servisu nového iPhonu 13, ktorý dostal prepracovaný displej. Jeho výmena síce nie je o nič zložitejšia ako pri predchodcovi no ak chcete používať Face ID, budete ho musieť zveriť do rúk profesionálov.
Upozorňuje na to známy servis a predajca náhradných dielov iFixit vo svojej poslednej správe, v ktorej sa dotýka aj zákonov a práva na opravu zariadenia.
Aby sme boli konkrétnejší, nové technické riešenie spoločnosti Apple pri výrobe iPhonu 13 spôsobuje, že po neprofesionálnej výmene displeja uvidíte v systéme chybovú hlášku v znení „Nie je možné aktivovať Face ID na tomto iPhone“.
Komplikovaná výmena displeja

Ďalšou možnosťou môže byť vyhľadanie autorizovaného servisného partnera spoločnosti Apple, čo je zrejme tá rozumnejšia voľba. Ako jediný má totiž prístup k originálnym náhradným dielom.
Problém spôsobuje nový mikrokontrolér, ktorý spáruje iPhone 13 s jeho displejom. Apple neponúka službu, ktorá by umožnila majiteľom zariadenia, prípadne nezávislým servisom poskytujúcim opráv spojiť poškodený iPhone 13 s novým dielom.
Autorizované servisy potom disponujú vyškoleným personálom, ktorý spolupracuje so spoločnosťou Apple. Ten má k dispozícii špeciálny nástroj na prihlásenie opravy do cloudových služieb spoločnosti Apple, pomocou čoho sa synchronizuje sériové číslo displeja a telefónu.
