Pokiaľ ste verní spoločnosti Apple, určite poznáte kauzy, ktorým z času na čas čelí. Najnovšie sa to týka servisu nového iPhonu 13, ktorý dostal prepracovaný displej. Jeho výmena síce nie je o nič zložitejšia ako pri predchodcovi no ak chcete používať Face ID, budete ho musieť zveriť do rúk profesionálov.
Upozorňuje na to známy servis a predajca náhradných dielov iFixit vo svojej poslednej správe, v ktorej sa dotýka aj zákonov a práva na opravu zariadenia.
Aby sme boli konkrétnejší, nové technické riešenie spoločnosti Apple pri výrobe iPhonu 13 spôsobuje, že po neprofesionálnej výmene displeja uvidíte v systéme chybovú hlášku v znení „Nie je možné aktivovať Face ID na tomto iPhone“.
Komplikovaná výmena displeja
Doposiaľ bolo možné vykonať výmenu displeja (spolu s Face ID) pomocou ručných nástrojov avšak teraz bude potrebné používať mikroskop a špeciálne zariadenia určené na mikropájkovanie.
Ďalšou možnosťou môže byť vyhľadanie autorizovaného servisného partnera spoločnosti Apple, čo je zrejme tá rozumnejšia voľba. Ako jediný má totiž prístup k originálnym náhradným dielom.
Problém spôsobuje nový mikrokontrolér, ktorý spáruje iPhone 13 s jeho displejom. Apple neponúka službu, ktorá by umožnila majiteľom zariadenia, prípadne nezávislým servisom poskytujúcim opráv spojiť poškodený iPhone 13 s novým dielom.
Autorizované servisy potom disponujú vyškoleným personálom, ktorý spolupracuje so spoločnosťou Apple. Ten má k dispozícii špeciálny nástroj na prihlásenie opravy do cloudových služieb spoločnosti Apple, pomocou čoho sa synchronizuje sériové číslo displeja a telefónu.