Spoločnosť Meta, ktorú aktuálne vedie miliardár Mark Zuckerberg, a ktorá prevádzkuje sociálne siete Facebook a Instagram, sa chystá na obrovskú zmenu. Ako informuje portál The New York Times, technologický gigant plánuje zaviesť na území Európy nový model predplatného. Diskutuje sa o ňom už dlhšiu dobu, no teraz naberá reálne kontúry.

Táto informácia je v súčasnosti interná a zároveň tajná, takže ku nej nepoznáme žiadne bližšie podrobnosti. Každopádne má ísť o čiastočnú snahu spoločnosti Meta, ako sa vyhnúť problémom, ktorým ju už dlhšiu dobu vystavujú prísne zákony a politiká EÚ. Dôvodom je najmä zbieranie osobných údajov používateľov a ich následne odosielanie na americké servery, kde sú analyzované pre účely lepšieho cielenia reklamy.

Pomocou predplatného by reklama mala zo sociálnych sietí úplne zmiznúť, takže ku žiadnemu takémuto zberu osobných údajov by teoreticky nemuselo dokázať. Na druhej strane sa však v správe píše, že Meta stále zachová aj možnosť bezplatného členstva s reklamami. Je teda jasné, že tento legislatívny problém bude musieť spoločnosť nejakým spôsobom tak či tak vyriešiť.

Šikovný trik, ako upokojiť regulačné orgány EÚ

Niektoré utajené zdroje, ktoré sú zasvätené do celej situácie sa domnievajú, že ak by používatelia mohli prejsť na platené členstvo na sociálnych sieťach Facebook a Instagram bez reklám, mohlo by to zmierniť obavy niektorých európskych regulačných orgánov, ktoré sa zaoberajú ochranou osobných údajov.

Aj keď by si v konečnom dôsledku veľmi malé percento vybralo platenú službu od spoločnosti Meta, tento šikovný krok by mohol efektívne slúžiť záujmom projektom Marka Zuckerberga v regióne. Nechajme sa teda prekvapiť, ako to celé dopadne.

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 800 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Facebook Prieskumník - Odvážny experiment, ktorý skončil fiaskom
Môže ťa zaujímať
- Reklama -