Hoci je to trošku komplikované, Apple má pravdepodobne najlepšie marketingové oddelenie vôbec. Netvorí ho totižto banda vysoko postavených expertov (aj keď aj tí pracujú v Apple a riešia propagáciu spoločnosti a produktov) ale paradoxne komunita, ktorá dobrovoľne píše články a tvorí obsah, ktorý sa Applu týka. Dá sa povedať, že firma má všetko zadarmo. Zoznámte sa s 21. storočím a tým, ako Apple ovládlo internet po celom svete.

Vznikajú magazíny

Je to presne tak ako aj snami. Už keď sme začali my niekedy začiatkom roka 2014 bolo podobných magazínou na Slovensku či v Česku niekoľko. Dnes patríme medzi najväčšie z nich, no denne si človek všimne, že niečo podobné vzniká ako huby po daždi. Niekto si povie, prečo by som to nemohol robiť aj ja nie? Urobí si dómenu, server, rýchlo poskladá web a už je to tam. Ak je úspešný zaradí sa medzi elitu a píše zarovno s nimi. Hoci veľa týchto magazínov skončí fiaskom stále je ich na trhu veľa, dokonca je nimi trh až presýtený a to nehovoríme len o tom Slovenskom. Takéto weby vznikajú všade na svete.

Rovnako tak aj časopisy, v ktorých si Apple neplatia reklamu aj napriek tomu, že sú venované výhradne jedenej spoločnosti. Ľudia sú perfektne informovaný z prvej ruky o všetkom, čo sa vo firme deje a samotná firma nie je vôbec iniciátorom toho, aby sa niečo také písalo. Je síce pravda, že ide o zaujímavé správy ale vždy ide o propagáciu rôznych obchodov skôr, ako o propagáciu samotného Applu, ktoré na tom najviac ťaží.

Všade sa o tom píše

Druhou vecou je potom fakt, že akonáhle už Apple niečo vážnejšie predstaví, prípadne urobí, vieme o tom úplne všetci a zdrojom nie sú vždy magazíny a časopisy venované spoločnosti ale akékoľvek weby po celom svete. Správy o predstavení nového iPhonu nájdeš aj tam, kde by si ich nečakal. Dôvodom je fakt, že aj napriek zameraniu časopisu má v dnešnej dobe iPhone tak veľa ľudí, že článok má možnosť zaujať. A vždy aj zaujme.

Samozrejme informácie majú ešte omnoho väčší rozsah, hovorí sa o tom v televízore, rádiu a podobne. Apple si jednoducho vybudovalo skvelé meno a reklamu mu robí samotná komunita. Za všetko však môžu fantastické produkty a vysoká precíznosť spojená s kvalitou, ktorú tak milujeme. Nič nie je len tak.

Predhadzuje nám nové iPhony?

Ťažko povedať, no prvé informácie, ktoré sa týkajú daných modelov pripravovaných na určitý rok prichádzajú vždy skoro v rovnakom období aby sme mali dostatočne dlhý čas diskutovať o tom, ako to vlastne bude. Vždy to býva ešte začiatkom roka a zhruba pól roka pred predstavením vidíme reálne zábery napríklad z továrne, ktoré zachytávajú nový model. Je otázne, či to Apple robí naschvál alebo je to len smutná súhra náhod, no náš postoj je taký, že vôbec nemusí ísť o náhodu. Je to obrovský spôsob ako zaujať ľudí po celom svete na pol roka dopredu a keď už príde k odhaleniu aj tak sme z toho všetci „paf“.

Prečítajte si tiež  Zbohom Čína. iPhone 16 Pro už môže pochádzať z úplne inej krajiny

Majú to hold dobre premyslené, veď ani automobilky nejazdia na zamaskovaných autách po okruhoch kvôli niečomu dôležitému. Podľa informácií je to takisto len marketing, ktorým chcú zaujať fotoaparáty novinárov. Apple by to teoreticky mohlo robiť rovnako. Keď v marci vydá fotku nového iPhonu, všetci už vieme ako bude v septembri vyzerať ale predsa len tomu akosi neveríme. Nakoniec ho Apple predstaví taký ako vyzeral v marci a my vieme, že sme mali pravdu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt apple marketing

 

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.