Apple a marketing so stojanom za 999$. O čom to hovoríme? Ak nás čítate pravidelne, pár krát sme to už naznačili. Jablková spoločnosť nepredstavila svoj stojan aby nás vydesila cenou. Predstavila ho preto aby sa o ňom všade hovorilo. To sa mu aj podarilo. Prečítajte si viac.

Apple a marketing so stojanom za 999$, prečo by ho firma nedala k monitoru?

Ak ste sledovali Keynote WWDC19, určite ste si všimli pomerne zvláštny spôsob prestavenia nového Macu Pro. Pri téme obrazovky nás najprv prešiel mráz po chrbte. Za 4,999$ to teda musí byť extrémne špičkový monitor.

Avšak to nebolo to všetko. Skutočný šok prišiel o slide ďalej, kde Apple ukázalo stojan k monitoru s cenovkou 999$. Mnohí si možno mysleli, že ide iba o žart. Veď keď si niekto kúpi monitor, mohol by mať k nemu stojan, no nie? O žart však nešlo, firma to myslela vážne. Hoci to bolo ako kúpiť si nové auto bez kolies, marketingové oddelenie Applu veľmi dobre vedelo čo robí.

Apple a marketing so stojanom za 999$. Lepšie to vymyslieť ani nemohli. - svetapple.sk

Stačí si položiť jednoduchú otázku a to, prečo monitor rovno nestál 5,999€ keď bez stojanu je prakticky nepoužiteľný? Samozrejme dá sa použiť ešte iný stojan. Za kúsok kovu ale zaplatíme 199$ a monitor si môžeme zavesiť jedine na stenu. To sa tiež práve 2x neoplatí. Pokiaľ by stál monitor o tisíc euro viac. Nikto by to zrejme neriešil, nakoľko zákazník, ktorý takýto špičkový produkt kupuje neráta 5 alebo 6. Skrátka zaplatí a slúži mu dlhé roky. Oddeliť produkty bolo ale cielené.

Môžu si kúpiť síce náhradu ale Apple už aj tak zarobilo

Na jednej strane človeka hneď napadne, že na miesto 999$ si môže niekto kúpiť náhradu v 98% kvalite za zlomok ceny. Áno, to je pravda a možno to napokon aj niekto urobí aj keď veríme tomu, že väčšina zákazníkov kúpia počítač, displej a stojan ako komplet. Tak či onak, Apple už teraz na všetkých veľmi dobre zarobilo. O predraženom stojane sa hovorí všade. Nie sú to len technologické weby. Sú to aj večerné správy a to sa bavíme o celom svete.

Mac Pro bude stáť vyše 50 000$ v špičkovej konfigurácii. - svetapple.sk
Apple a marketing so stojanom za 999$ – svetapple.sk

Nerátame ešte nespočetné množstvo meme obrázkov a vtipov, ktoré sa na adresu spoločnosti valia z každej strany. Nejde pri tom iba o užívateľské vtipy ale o vtipy firiem ako MSI či IKEA. Jablková spoločnosť si tak ľahko kúpila pozornosť za relatívne málo peňazí a ešte na tom dobre zarobí. To čo sa podarilo má hodnotu niekoľko desiatok, možno aj stoviek miliónov dolárov. O Macu Pro a stojane vie dnes aj niekto, kto ani nevedel, že Apple počítače vyrába. Do budúcnosti to môže znamenať, že sa o ne začne zaujímať a nejaký si zakúpi (samozrejme nie MacPro ale napríklad MacBook).

Prečítajte si tiež  HomePod s plnohodnotným displejom je možno na ceste: Unikli fotografie

Apple a marketing so stojanom za 999$ bol teda špičkový nápad a ako sa hovorí aj zlá reklama je reklama. V tomto prípade to platí na 110%. Čo si o tom myslíš ty. Nestačilo predstaviť monitor za 5,999$? Podľa nás nie. Pozornosť by síce mal ale takto bola niekoľko násobne väčšia.

Apple a marketing so stojanom za 999$. Lepšie to vymyslieť ani nemohli.
Apple a marketing so stojanom za 999$. Lepšie to vymyslieť ani nemohli.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.