Tesla je automobilka, s ktorou to v posledných rokoch ide ako na horskej dráhe. Na jednej strane možno trošku trpia vozidla spracovaním a možnosťami. Na druhej strane zase obsahujú najpokrokovejšie technológie na svete, ktoré nemajú konkurenti široko ďaleko. Autopilot nie je výnimka. Teraz však nastal ďalší prípad, kedy Tesla šoférovala, vodič spal.
Tesla šoférovala, vodič spal
Ranná kolóna môže urobiť svoje. Pokiaľ stojíte v špičke na diaľnici 20 minút po tom ako ste vyšli z postele, ani sa nečudujeme, že sa vám dá spať. Na druhú stranu ale šoférujete, máte zodpovednosť za seba a ostatných účastníkov cestnej premávky. Musíte teda dávať pozor aby sa niečo nestalo a aby sa nejaká situácia nebola riziková. To mal ale zrejme na háku vodič v Kalifornii, pre ktorého zákony platia rovnako. Na rozdiel od ostatných má ale Teslu a tá mu umožňuje (nelegálne) si zdriemnuť za volantom. V tomto prípade nepomáhalo ani trúbenie na spacieho vodiča. Vraj sa na chvíľu prebral a po pár minútach opäť spal.
Problémom je, že autopilot v Tesle (napríklad v rannej špičke) bezproblémov zvládne jazdiť sám. Pokiaľ o malé rýchlosti a krátke presuny na 99,99% sa nič nemôže stať. Na druhú stranu je tu ale stále 00,01% a tie môžu stáť niekoho život čo určite nikomu za to nestojí. Ak je ale niekto arogantný tak ako tento vodič, zrejme sa s tým nedá nič robiť. Maximálne ho natočiť a poslať video polícií.
Elon Musk odporúča sústrediť sa na jazdu
Hoci si Elon za svojim systémom autonómnej jazdy maximálne stojí, neodporúča testovať autpilota bez toho aby človek nedával pozor na to čo auto vlastne robí. Podľa jeho slov nie je dokonalý a stále existuje možnosť, že auto urobí chybu a môže sa stať zbytočné nešťastie. Podľa Muska bude situácia, kedy Tesla šoférovala, vodič spal možná až v roku 2020 kedy by mal byť projekt autonómnej jazdy dotiahnutý do maximálnej dokonalosti. Dnes to tak ešte nie je.
Radi by sme pripomenuli, že Tesla by sa mohla správať úplne maximálne autonómne. To inými slovami znamená, že by ráno mohla naštartovať, prejsť niekoľko desiatok metrov bez vodiča pred váš vchod alebo dvere. Odviesť vás pred prácu a teoreticky aj zaparkovať na firemnom parkovisku. Kto ale bude zodpovedný za škody a zranenia nie je celkom jasné.
zdroj: Wired