Najnovšie informácie, o ktoré sa postarala spoločnosť Counterpoint Research hovoria o tom, že začať predávať iPhone 11 za 699$ (v USA) a na niektoré produkty poskytovať na Amazone alebo Flipkarte zľavy, dáva zmysel. Apple bolo počas Q1 2020 treťou najrýchlejšie rastúcou značkou v Indii.
Zľavy a nižšia cena iPhonu 11 môžu za stále rastúcu popularitu Apple.
Mnoho analytikov diskutuje o tom, do akej miery zníženie ceny pri minuloročnom iPhone 11 ovplyvnilo jeho predaje. Apple urobilo pokus, kedy začalo predávať nový model o 50$ lacnejšie ako predchodcu, iPhone XR v roku 2018.
Zaujať chcelo samozrejme trhy, kde sa snaží posledné roky expandovať. Evidentne sa to podarilo. Podľa najnovšieho výskumu si cupertinský gigant v Indii počas Q1 2020 medziročne prilepšil pri predajoch smartfónov až o 78%! Získal tak tretie miesto v tabuľke najrýchlejšie rastúcich značiek.
Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Oppo, ktorá Apple „len tak lízla“ a predala zhruba o 83% viac, ako v Q1 2019. Na prvom mieste je potom firma Realme. Tá narástla až o 119%, čím ďaleko porazila oboch svojich konkurentov. Zaujímavé je tiež, že hlavný nárast predajov prišiel počas januára a februára. V marci sa objavila zdravotná kríza spojená s pandémiou COVID-19 a ľudia nakupovali približne o 19% zariadení menej, ako predtým…
Výskum potvrdil, že práve nižšia cena iPhonu 11 a mnohé zľavy, ktoré boli zákazníkom poskytované na platformách Amazon alebo Flipkart pomohli v tomto rastúcom trende. Pri pohľade do budúcnosti môžeme očakávať, že predaje smartfónov v dôsledku krízy klesnú za celý rok 2020 o cca. 10%! Uvidíme, ako to dopadne v realite, držíme palce…