Pomerne často tu píšeme o úspechoch Applu, no a potom už trošíčku menej často o tom, čo sa zase Applu príliš nepodarilo. Tento rok sa celkom dobre darí, minimálne finančné výsledky a akcie to potvrdzujú na plnej čiare. Stále sú tu ale medzery, ktoré musí spoločnosť prekonať, aby pohltila konkurenciu. Do boja so Spotify vstúpila ešte v roku 2015 a aj keď výsledky nie sú ani zďaleka najhoršie, stále nie sú ani veľmi dobré. Prečo?
Spotify a jej úspechy, Apple Music sa nechytá
Pokiaľ nás sleduješ dlhšie alebo si niekedy čítal o problematike Spotify vs. Apple Music, určite vieš, že Spotify mal trošku problém s tým, keď jablková spoločnosť prišla na trh so streamovacími službami. Je to skrátka obrovský gigant a už len vďaka tomu dokáže pohltiť trh a totálne odpísať konkurenciu. V očiach Spotify sme teda mohli vidieť strach, pretože Apple je natoľko mocné, že by nemalo veľký problém s tým, aby totálne získalo trh. Na druhú stranu, také ľahké to zas nie je a na Spotify sa ukázalo šťastie.
Pred niekoľkými dňami bol ohlásený rekord. Stremovacia služba má vraj teraz okolo 50 miliónov používateľov a to už je celkom slušné číslo. Spotify po novom podporuje aj napríklad bezstratové formáty, vďaka čomu vyhovuje všetkým tým, ktorí to majú radi kvalitné! Apple Music je v tomto smere mierne pozadu.
A čo ten Apple Music?
Je to brutálna služba, o tom niet pochýb. Apple dokázlo ani nie za dva roky vybudovať to, čo tu niekto budoval omnoho dlhšie. Dokonca už dokázalo aj z časti pohltiť trh, ale v boji s konkurenciou sa mu skrátka nedarí. Nevieme, či je to práve pridaním bezstratových formátov alebo niečim iným, no Spotify dokáže osloviť o viac ako polovicu platiacich zákazníkov viac, ako samotné Apple. To má ku dnešnému dňu okolo 22 miliónov používateľov, čo je síce veľmi slušné, ale zároveň to je aj celkom slabé.
Tak či onak, obe služby ešte majú čas, a tak ako Apple Music, tak aj Spotify môže poriadne zamiešať karty. Oproti Applu má totižto výhodu. Za rovnaké obdobie získalo omnoho väčšie množstvo používateľov, ľudia teda radšej používajú Spotify. Uvidíme aká bude reakcia jablkovej spoločnosti. Dočkáme sa kvalitnejších služieb?