IKEA patrí medzi najpopulárnejšie obchodné domy s nábytkom na svete. Pravdepodobne v nej už každý určite bol a väčšina neodišla s prázdnymi rukami. Marketingové oddelenie švédskej značky je obsadené naozaj šikovnými ľuďmi. Už aj IKEA si robí srandu z Macu Pro. Nie je to po prvý krát.

Už aj IKEA si robí srandu z Macu Pro. Na Apple už ale „útočila“ aj v minulosti.

Švédsky nábytkársky gigant vie ako upútať pozornosť a nestalo sa to po prvý krát. Stačí si spomenúť napríklad na to ako si robili srandu z Apple Pencil alebo balenia jej katalógu. Samozrejme na Apple nie je nikdy útočná. Veď prečo by aj bola. Na jednej strane nerobí konkurenciu výrobcovi mobilných zariadení a na strane druhej sama predáva príslušenstvo ako napríklad Lightning kábel či bezdrôtové nabíjanie. Jej talent zviditeľniť sa formou „protreklamy“ ale opäť vyšiel.

Už sme ti spomínali, že stojan za 999$ nemusí byť vôbec náhoda. Nešlo o to aby bol drahý ale o to aby bol zaujímavý a to sa podarilo. Strhol pozornosť celého sveta a vie o ňom skutočne aj človek, ktorý s počítačom možno ani nevie robiť nie to ho ešte používať. To isté platí aj o počítači Mac Pro za základnú cenovku 5,999$ (môže sa vyšplhať až na 10 násobok). Práve na ten teraz IKEA naráža.

Debata je základ a aj zlá reklama je reklama. Už aj IKEA si robí srandu z Macu Pro. Všetko však z mierou. Na svojich sociálnych sieťach začala zdielať obrázok, kde nový počítač prirovnáva k obľúbenej kuchynskej pomôcke, strúhadlu na syr. Počítač sa naň možno trochu podobá tak prečo to nevyužiť.

Nie je to prvá firma

IKEA pritom nie je prvá firma, ktorá sa rozhodla zviesť na sláve tohto produktu. Pozrime sa napríklad na MSI, ktoré predstavilo monitor v hodnote skoro takej, v akej sa predáva stojan na monitor pre Mac Pro. Samozrejme, že je takýto marketing skoro zadarmo nakoľko ak je naozaj vydarený zdeiaľa sa po sociálnych sieťach do celého sveta tak ako v týchto dvoch prípadoch. Stačilo ale pritom položiť dva obrázky vo Photoshope vedľa seba, pridať cenovku a špecifikácie, no a už to išlo samo. Nevieme teda, že či tento rok lepšie zvládlo marketing Apple alebo práve firmy, ktoré sa možno trochu „priživili“ ale zase, bolo to aspoň smiešne. Čo si myslíš ty?

Prečítajte si tiež  Po 11 rokoch Apple ukončuje Single of the Weeks!
Už aj IKEA si robí srandu z Macu Pro. Počítač spôsobil ošiaľ. - svetapple.sk
Už aj IKEA si robí srandu z Macu Pro. Počítač spôsobil ošiaľ. – svetapple.sk

zdroj: Facebook.com

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJFacebook
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.