1.   Skúste iné zariadenie

Najskôr začnite tým, že vyskúšate, či nie je problém iba na jednom zariadení. Nejde vám internet na notebooku? Vyskúšajte ho na tablete alebo na mobile. Ak sa webová stránka nenačíta na žiadnom zariadení, vyskúšajte inú.

Keď nefunguje len konkrétny web, je pravdepodobné, že nastal problém na strane webovej stránky, a nie u vás. Výpadky webových stránok si viete navyše overiť aj na rôznych stránkach, napríklad na downforeveryoneorjustme.com. Ak nie je známy žiadny výpadok, môže ísť o problém s vyrovnávacou pamäťou vo vašom prehliadači. Vyskúšajte preto vymazať vyrovnávaciu pamäť a súbory cookies.

2.   Reštartujte zariadenie

Hoci ide o najčastejšiu radu a niekedy už vyznieva viac vtipne, často zaberie. Stačí, keď odpojíte elektrický kábel, počkáte 30 sekúnd a znova ho zapojíte. Počkajte, kým prestanú blikať všetky kontrolky a pokúste sa pripojiť.

Niekedy tiež stačí, keď skontrolujete, či sú všetky káble v modeme správne zapojené. Možno ste si totiž nevšimli a nechtiac nejaký vypojili.

Ako si poradiť s problémami s internetovým pripojením?
Zdroj: Unsplash

3.   Skontrolujte vírusy

Internetové pripojenie môže ovplyvniť aj škodlivý kód vo vašom zariadení. Tie totiž môžu mať významný vplyv nielen na celkový výkon systému, ale aj na rýchlosť surfovania po sieti. Urobte preto pre istotu rýchlu antivírusovú kontrolu. Takisto skontrolujte všetky pripojené zariadenia vo vašej sieti. Vďaka tomu zistíte, či náhodou niekto nesťahuje príliš veľký súbor a kvôli tomu máte nestabilné a slabé pripojenie.

4.   Získajte lepší signál

Pri Wi-fi existuje veľa vecí, ktoré dokážu spomaliť vaše pripojenie. Najskôr vyskúšajte odmerať rýchlosť svojho pripojenia. Po spustení testu rýchlosti zistíte číslo v megabitoch. Toto číslo označuje skutočnú rýchlosť vášho pripojenia. Porovnajte ho s číslom, ktoré máte na faktúre. Ak sa zhoduje, znamená to, že má správnu rýchlosť. Ak je pre vás nedostačujúci, prejdite na niečo rýchlejšie.

Ako si poradiť s problémami s internetovým pripojením?
Zdroj: Unsplash

5.   Zistite, či nemáte zapnuté dve brány Firewall

Zdrojom vašich problémov môžu byť tiež prísne pravidlá brány firewall. Mnohé novšie antivírusy obsahujú ochranu proti vniknutiu do siete. Keď na jeden počítač nainštalujete dve softvérové brány firewall, nastane medzi nimi spor. Napríklad systém Windows má už väčšinou predinštalovaný Microsoft Defender Firewall. Ak zároveň máte zapnutú ďalšiu bránu, môže blokovať prenos. Zvážte preto jej dočasné vypnutie, tým zistíte, či nie je príčinou problémov s pripojením.

Niekedy tiež stačí, keď namiesto Wi-Fi použijete ethernetový kábel. Dôvodom nestabilného pripojenia môže byť aj zastaraný modem. Preto by ste si tiež mali overiť jeho technický stav.

Prečítajte si tiež  macOS 12 - Čo všetko zatiaľ vieme?
Môže ťa zaujímať
- Reklama -