Apple pravdepodobne vstupuje do post-iPhone éry. Trend kupovať si drahé high-end mobilné zariadenia pomaly upadá a výrobcovia ťažko hľadajú inovácie v skoro dokonalých produktoch. Apple a jeho znepokojivé predaje iPhonov ukazujú, prečo sa vo firme už roky nesústredia len na toto odvetvie…

3Prečo Apple stále rastie?

Apple je silné aj bez iPhonu – svetapple.sk

Predaj iPhonov je na tom relatívne zle už vyše roka. Dôvodov to má viacero. Okrem vysokej ceny, ktorú tu nastolil iPhone X a potom iPhone XS či XS Max za to môže aj celkový úpadok predaja tejto triedy smartfónov po celom svete. Trh je jednoducho nasýtený a telefóny ľudia nepotrebujú inovovať aj 3-4 roky. Doteraz bol interval výmeny približne 2 roky. Ako sa ale ukazuje, Apple to má celkom dobre poistené. Práve iPhone je vôbec jediný produkt, ktorý zaznamenal pokles v ziskoch počas posledného obdobia.

Napríklad taky Mac či iPad vzrástli oproti minulému roku o 11% a 8%. To je celkom dosť vzhľadom na fakt, že aj toto sú segmenty, ktoré pomaly upadajú a predaje sú čím ďalej tým horšie. Segment Apple Watch a príslušenstvo (patria sem aj AirPods) vzrástol o neskutočných 48%. Dnes už dokáže prinášať rovnaký objem peňazí ako napríklad iPad.

Apple sa ale nesústredí iba na hardvér ale po novom aj na služby a nie je to vôbec márne. Práve služby by mohli plnohodnotne nahradiť horšie predaje iPhonu. Oproti minulému štvrťroku služby vzrástli o slušných 11% a výnosy boli na úrovni 11,5 miliardy dolárov. Kategória služieb je dnes väčšia ako všetky segmenty spoločnosti pred 10. rokmi!

No a aj keď sa všetci sústreďujú na iPhone, ktorý je samozrejme stále najdôležitejším produktom spoločnosti, firma sa snaží svoje sily rozložiť rovnomerne na viacerých poliach. Navyše aj keď klesajúci trend stále neustupuje, Applu sa ho podarilo aspoň znížiť. V predošlom štvrťroku zaznamenal iPhone stratu 17%, v tom poslednom to bolo už iba 12%.

Tieto čísla teda neukazujú spoločnosť, ktorá vykazuje zlé výsledky. Ukazujú spoločnosť, ktorej sa práve naopak, darí veľmi dobre, nemyslite?

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here