Spoločnosť Apple, rovnako ako spoločnosť Twitter, sa rozhodli, že vsadia na užívateľov a ich skúsenosť a uprednostnia ich pred algoritmami či automatizáciou. V prípade Apple sme mohli prvé kroky vidieť už na poslednej WWDC, kedy sa objavila nová aplikácia News. Twitter zasa predstavil podobnú službu s názvom Lightning. Práve vďaka tomu budú ľudia viac prijímať tie informácie, ktoré sami sledovať chcú!

 Apple a Twitter

V dnešnom svete, kedy prichádza obsah prakticky z každej strany priamo za nami, je celkom komplikované odsledovať úplne všetko a tak sa pomerne často stáva to, že sa internet jednoducho presýti informáciami a človek má problém vyhľadať svoj obsah. Všetko navyše funguje ako jedna veľká reklamná plocha, na čele s Google a Facebookom, čo má za príčinu, že to čo by človek chcel sledovať sa nachádza až hlboko pod niečim, čo ho absolútne nezaujíma. Táto používateľská skúsenosť určite nie je príliš friendly, ale na druhú stranu, treba sa zmieriť s tým, že žijeme vo svete reklamy.

Každopádne, spoločnosť Apple, ale aj Twitter, idú obe dobrým smerom, pretože po novom uprednostňujú človeka pred technológiou. Ako to myslíme? Je to jednoduché. Apple predstavilo aplikáciou News, ktorá bude pravdepodobne súčasťou iOS 9 a užívateľovi bude zobrazovať len ten obsah, ktorý potrebuje. Áno, nejaké reklamy sa budú nachádzať aj tu, to nepopierame, avšak bude ich omnoho menej a hlavne budú omnoho viac súvisieť s tým, čo práve daný používateľ číta, ako v prípade klasických webov.

Tento spôsob využíva aj Twitter vo svojej novej službe Lightning a obe spoločnosti môžu byť hrdé na tento počin. Každý jeden používateľ týchto dvoch služieb bude totiž sledovať len ten obsah, ktorý chce sledovať. Je to jednoducho systém ako sa vyhnúť automatizácii a algoritmom a tak to má byť!

6440deb51e6edd98a8fbdd3562234c62ea1f5a42_large_2x

Prečítajte si tiež  Instagram prichádza s novinkami
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.