Super Bowl je v USA udalosťou, kedy sa môžu spoločnosti odprezentovať tými najlepšími reklamami. Nakoľko má táto akcia mimoriadne vysokú sledovanosť, vo všeobecnosti ide o najdrahší vysielací čas v USA. Apple sa sem vrátilo po 16. rokoch. Hádajte, ktorú reklamu odvysielalo…

Apple odvysielalo počas Super Bowl prvú reklamu po 16. rokoch.

Minulý rýždeň sa do sveta dostala reklama, ktorá konkrétne prezentovala službu Apple Arcade. Možno ste si aj vy v našom článku všimli, že sme veľmi ocenili jej profesionálne spracovanie. To sme však ešte nevedeli, že samotný spot sa objavil aj na 54. ročníku Super Bowl.

Udalosť sa odohrala 3. februára a 30 sekúnd v reklamnom priestore stálo približne 5,6 milióna dolárov. Pre technologickú spoločnosťou akou je Apple to samozrejme nebola žiadna veľká čiastka. Jeho reklama mala pri tom 60 sekúnd, takže suma bola podstatne vyššia.

Zaujímavé ale na tom nie je to, že Apple odvysielalo nejakú reklamu. To robí koniec koncov stále. Zaujímavé je skôr to, že to urobilo práve počas Super Bowl, nakoľko na tejto udalosti už 16. rokov žiadna reklama od tejto firmy nebola prítomná.

Posledným pokusom bola spolupráca Apple a Pepsi, kedy sa v nápojoch objavovali kódy, vďaka ktorým si mohli používatelia stiahnuť až 100 miliónov bezplatných pesničiek na iTunes. Tento plán ale celkom nevyšiel a kvôli problémom sa údajne podarilo uplatniť len 5 miliónov skladieb.

Reklamy počas Super Bowl sú pre Apple ikonické

No a hoci sa tu spoločnosť už dlhšiu dobu neobjavila, práve reklama v roku 1984 bola tou, ktorá ju vystrelila „ku hviezdam“. Odkazovala na známe dielo „1984“ a stála sa asi najznámejšou reklamou spoločnosti Apple zo všetkých. O réžiu sa postaral Ridley Scott a rozpočet bol odhadovaný na 370 000$-900 000$. Toto dielo vyhralo niekoľko ocenení a bolo zaradené medzi 50 najlepších reklám v histórii USA.

Apple sa snažil na reklamu nadviazať aj presne o rok neskôr. Snímok s názvom Lemmings bol veľmi temný a skrýval v sebe veľký potenciál. Firma tu ale nebola úspešná. Problémom bola veľká kritika a hlavne fakt, že niektorí používatelia sa cítili urazení. Aj to bol dôvod, prečo sme sa ďalšej reklamy na Super Bowl nedočkali až do roku 1999, teda 14. rokov.

Predposlednou reklamou, ktorá predchádzala spolupráci Apple-Pepsi bola reklama, v ktorej Steve Jobs využil potenciál strachu používateľov z prechodu na nové milénium (rok 1999).

Hovorilo sa, že všetky počítače medzi rokmi 1999 a 2000 zlyhajú, pretože pri ich kódovaní urobili inžinieri chybu, ktorú samozrejme v Apple mali vyriešenú. Reklama bola spracovaná jednoducho a na obrazovke sa objavil AI HAL z filmu 2001 A SPACE ODYSSEY,

Apple v roku 2020 propagovalo službu Apple Arcade

Po 16. rokoch sa spoločnosť Apple chcela vo svete zviditeľniť pomocou hernej služby Apple Arcade. Tá bola vydaná ešte v minulom roku, no pravdepodobne sa zatiaľ neteší až takému veľkému úspechu, ako by sa očakávalo. No a kde je lepšie miesto odprezentovať hernú službu ako počas podujatia, ktoré sa týka práve hry a športu?

Spracovanie modernej reklamy je na veľmi vysokej úrovni. Firma tu strieda prvky reality, ktoré sa postupne prelínajú s fikciou. Musíme povedať, že to vyzerá naozaj úžasne aj keď si ale nemyslíme, že ide o reklamu, ktorá sa stane „revolučnou“. Nenesie v sebe žiaden hlbší zmysel tak ako 1984. Tak či onak sme zvedaví, či sa Apple na Super Bowl vráti aj v roku 2021. Pokiaľ do toho pôjde, dúfajme, že reklama bude trochu zaujímavejšia… Čo hovoríte na toto posledné dielo?

https://youtu.be/2O7gEDixBKM
Apple odvysielalo počas Super Bowl prvú reklamu po 16. rokoch.
Apple odvysielalo počas Super Bowl prvú reklamu po 16. rokoch.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.