Spoločnosť Apple je v súčasnosti najhodnotnejšou spoločnosťou sveta a vlastne ani sa tomu nečudujem. Jej obraty sú neuveriteľné a marže na zariadeniach nepochopiteľné. Aj tak však svoje zariadenia nestíha vyrábať, pretože ich chce stále viac a viac zákazníkov z celého sveta. Pozri sa na to, ako Apple počkalo, kým jeho konkurencia vytvorí trh a potom jej ho šmahom ruky celý prebralo!
Apple Watch
V Apple pracujú v súčasnosti asi najlepší manažéri, inžinieri a dizajnéri sveta na čele s Timom Cookom, ktorý je naozaj špičkový CEO. Dalo by sa možno o viacerých produktoch hovoriť tak, ako to znie v nadpise článku, avšak tým posledným boli hodinky Apple Watch, ktoré neustále zaznamenávajú skutočne obrovský úspech! Ako však Apple urobilo najpredávanejšie inteligentné hodinky na trhu za jeden deň?
Správna chvíľa
O Apple je už takpovediac všeobecne známe, že doslova vyčkáva na to, kedy bude môcť predstaviť svoj najnovší produkt. Ináč to nebolo napríklad ani pri iPade, ktorý mal byť dokonca predstavený ešte skôr ako jeho menší brat iPhone (tj. pred rokom 2007) avšak, Apple si to rozmyslelo a iPad prvej generácie uzrel svetlo sveta až v roku 2010, kedy všetkým výrobcom ukázal, ako má tablet súčasnosti vyzerať a ono to vyšlo. iPad sa stal ihneď najpredávanejším tabletom vôbec a ináč to nie je ani dnes! Pokiaľ sa pozrieme na túto skutočnosť, zistíme, že tablety tu boli ešte dávno pred iPadom ale boli prakticky nepoužiteľné až dokým Apple neukázalo ako má vyzerať tablet, no a história sa opakuje.
Na trhu sú už niekoľko rokov napríklad inteligentné hodinky od Samsungu, ktoré sú síce použiteľné, no chýbalo im niečo, čo by z nich spravilo predajný hit. Ide stále len o produkt, ktorý je ako smartfón a nosíte ho v zmenšenej podobe na ruke. Netvrdím, že Apple Watch nemajú rovnakú funkciu, no Apple sa s nimi vyhralo do naozaj každého detailu a ponúklo vymeniteľné diely (náramky) a neuveriteľne čistý a jednoduchý dizajn, spojený s materiálmi, ktoré aj v základnej edícii Apple Watch Sport vyzerajú dobre.
Apple malo pravdepodobne za cieľ počkať jeden, dva roky, kým sa na trhu objaví viac inteligentných hodiniek a keď sa o nich začne všeobecne rozprávať ako o revolúcii, všetkým vyraziť dych skutočnou revolúciu. Len tak pre zaujímavosť, dôkazom toho, že čakať sa vyplatilo je fakt, že Apple Watch sa len v Amerike predali počas prvej vlny predobjednávok v počte vyše 1 000 000 kusov. Pokiaľ sa pozrieme na celý rok 2014, predalo sa všetkých inteligentných hodiniek len okolo 700 000 – 800 000 kusov, čo je v porovnaní s lokálnym predajom v USA počas prvých dní absolútne nič. Čo si myslíš o marketingu Apple, podľa nás je veľmi dobrý aj keď musíme na všetko čakať!