Niekoľko celosvetovo najznámejších vývojárov, medzi ktorých patrí aj Hamza Stood či Saurik, sa rozhodlo prelomiť Apple Watch OS 2 a vyskúšať doň nahrať natívne aplikácie, ktoré by si nevyžadovali spojenie s iPhonom. Použili teda freamworky ako napríklad UIkit a SpriteKit a následne sa im podarilo rozbehnúť Canabalt či dokonca Flappy Bird na daných hodinkách!

WatchOS 2

Aj keď Apple dovolilo vo WatchOS 2 vytváranie natívnych aplikácií bez toho, aby muselo byť po ruke iPhone, nie je to celkom tak ako si mnohí vývojári mohli myslieť vzhľadom na fakt, že všetky aplikácie sú aj naďalej obmedzované Watchkitom. Vzhľadom na to, že Apple neschválilo používanie frameworkov, ktoré sú dostupné pre iPhone, ako napríklad UIkit, SpriteKit či SceneKit, aplikácie nemôžu byť také dokonalé ako by si mohli vývojári priať.

Minulý týždeň dokázali však vývojári Steven Troughton-Smith, Adam Bell, a Jay Freeman dostať do hodiniek aplikácie bežiace práve pomocou spomínaného UIkitu a na základe toho vytvoriť aj niekoľko jednododuchých hier, ktoré dokážeš na hodinkách spustiť. Ide konkrétne o Canabalt či poslednou dobou veľmi známy Flappy Bird a vďaka tomuto môžme vidieť, aké hry Apple Watch skutočne zvládnu.

Možno by zvládali aj viac ale na to si zatiaľ musíme počkať. Aspoň však vieme, že Apple môže v pokoji uvoľniť aj tvorbu plne natívnych aplikácií, keďže hodinky nemajú s nimi absolútne žiaden problém!

Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.