To, že Apple je najhodnotnejšia spoločnosť na svete asi nikomu hovoriť netreba. Je to skrátka firma, ktorá si môže kúpiť všetkých, minimálne takto sa to dneska zvykne hovoriť. Ponúka širokú škálu rôznych produktov a na každom má neuveriteľne veľkú maržu. Je ale jeden produkt, na ktorom zarába až neuveriteľne veľa. Nepredáva ho pri tom nič iné ako obal s logom spoločnosti!
Kryt
Asi každý vie, že Apple už od roku 2013, s príchodom iPhonu 5S na trh ponúka ku svojim telefónom aj bohaté príslušenstvo. Kryty na telefón sú všade okolo nás a na väčšine internetových portáloch sa predávajú za cenu od 5€ do 20€. Samozrejme dajú sa aj za menej alebo za viac, no bežný spotrebiteľ pravdepodobne nebude taký náročný aby za obal na telefón platil príliš veľkú sumu. Určite poznáte tie Apple silikónové či kožené obaly, ktoré firma ponúka v rôznych farbách na všetky svoje modely.
Kým ten silikónový stojí 39,99€, kožený stojí ešte o 10€ viac, teda za 49,99€. Uf, to už je naozaj dosť aj na obal, ktorý vlastne nie je ničím (s výnimkou loga Apple na zadnej strane) zaujímavý. Veľa tu ale zohráva aj psychológia predaja. Pokiaľ ideme do Apple Store (či k resselerovi) po nový iPhone, automaticky nás ponúkne príslušenstvom z bohatej ponuky. Ide len o to, aby sme tam nechali čo najviac papierikov z našej peňaženky. Keď ale človek platí približne 1000€, povie si, že 40€ alebo 50€ zas ni je už tak veľa a dopraje si aj originálny obal od Applu. V tomto momente si jablková spoločnosť automaticky prilepší o naozaj slušný balík.
Vezmime si napríklad silikónové obaly. Pri množstve, v ktorých si ich dáva spoločnosť vyrobiť je viac ako pravdepodobné, že cena za jeden bude medzi 0,10€ až 0,50€ pripočítajme k tomu 0,20€ balenie a zistíme, že firmu nestál obal ani jedno euro. Odpočítajme daň, ktorá u nás činí 20% a zistíme, že Apple zarobilo na každom jednom kryte, ktorý sa predal približne 33€. Výrobné náklady pri tom neboli skoro žiadne, návrh na nenáročný dizajn pravdepodobne tiež nebol príliš drahý a firma si svoje kryty propaguje vrámci kampaní spojenými s iPhonmi. Navyše, ak chce človek kožený obal, kúpi si Leather Case. Ten stojí až 49,99€ a je to pre Apple ešte väčšia zlatá baňa. Jeho výrobné náklady môžu byť reálne maximálne o 1€ vyššie ako pri silikónovom obale. Zisk je ale ešte väčší 50€-10€ (DPH) – 2€ (výroba) = 38€.
Je to dôkaz toho, že v dnešnej dobe sa dá zarábať naozaj na každej jednej „blbosti“. Najmä ak si spoločnosť Apple a cez pekné balenie dokážeš predať naozaj čokoľvek. Nie je to ale jediný prípad. Podobne si dokáže firma prilepšiť aj na remienkoch pre Apple Watch. Dokonca ešte lepšie.
Apple Watch remienky
K hodinkám Apple Watch sa dajú prikúpiť remienky najrôznejšieho druhu. Pokiaľ ide o tie originálne (silikónové), cena za jeden až 59€ s DPH. Výrobné náklady? Pravdepodobne do 2€ aj s balením. Marža? Doslova neskutočná. Výhodou jablkovej spoločnosti je skrátka to, že svoje produkty dokáže neskutočným spôsobom predávať prakticky komukoľvek. Ak by ste chceli kovový náramok, priplatili by ste bez problémov aj 499€. Za tento peniaz si ale kúpite aj ďalšie hodinky Apple Watch. Prečo je to teda najhodnotnejšia firma na svete? Nie je to vôbec len o predaji produktov. Na každom jednom príslušenstve má Apple obrovský zisk!
Najlepšie na tom celom je, že fanúšikovia spoločnosti často krát nepoznajú medze a za produkty veselo platia. Netvrdíme, že je na tom niečo zlé, ale je pekne vidno ako efektívne dokáže firma využiť marketing svojich produktov vo svoj prospech.