Prednedávnom sa okolo Apple točilo množstvo správ o tom, že pripravuje vlastnú televíziu. Všetky tieto správy však pred pár dňami stopla infomácia o tom, že Apple vyvíja svoje vlastné vozidlo a odvtedy na verejnosť unikli ďalšie zaujímavé fakty o tejto skutočnosti! Podľa bývalého generálneho riaditeľa Genral Motor však Apple vôbec nevie, do čoho vlastne ide!

„Apple nevie do čoho ide“

Novej téme Apple v spojitosti s automobilmi sa venuje množstvo novinárov ako aj analytikov po celom svete. Nikoho teda neprekvapuje, že sa k tejto téme skôr či neskôr vyjadrí aj niekto, kto sa v automobilovej brandži už pohybuje nejaký ten rok a vie, čo všetko v skutočnosti potrebuje taký vývoj a výroba automobilov. Dlhoročný generálny riaditeľ a v automobilovom svete pomerne veľká celebrita Dan Akerson, sa teda vyjadril k téme automobilu od Apple! Tvrdí, že Apple vôbec nevie do čoho ide a podľa jeho slov na vlastnom automobile môže veľa stratiť.

Bezpečnosť

Počas rozhovoru, kde sa k tejto téme vyjadroval, venoval veľkú pozornosť predovšetkým bezpečnosti vozidiel, kde zostáva veľmi skeptický. Apple si vraj neuvedomuje, že pokiaľ vyrobí vlastný automobil, má v rukách aj niečo viac, ako len obyčajný produkt. Jeho auto totiž musí prejsť cez prísne bezpečnostné normy, čo v inom slova zmysle znamená „bezpečnosť na prvom mieste“. Aj keby to Apple zvládlo, problém by mohol nastať úplne niekde inde.

 Na Apple je totiž sústredená príliš veľká pozornosť a v prípade, že by niekto s vozidlom havaroval a v krvi by mu bol zistený alkohol, mediálna bublina by sa mohla nafúknuť tak, že by za nehodu nemohol vodič ale Apple, lebo jednoducho dovolilo, aby do vozidla sadol opitý. Áno, ide o pomerne drastický prípad, no spomeňme si na nedávne udalosti ohľadom #bentgate, kedy bolo ohnutých „nespočetne“ veľa iPhonov len preto, lebo sa roznieslo, že po 18-hodinovej svadbe a nosení najväčšieho modelu 6 Plus v zadnom vrecku sa zariadenie ohlo.

Znamená to teda, že by to celkovo mohlo poškodiť meno spoločnosti a to v Apple určite nechcú. Samozrejme tu netreba zabúdať ani na fakt, že aj zlá reklama je reklama a to, že zopár (s prepáčením) idiotov ohlo svoje iPhony sa nijako nepodpísalo na predajoch!

Marža

Druhým problémom, ktorým sa bývalý generálny riaditeľ zaoberal bola hrubá marža, ktorá býva v prípade Apple ako už všetci dobre vieme, veľmi vysoká. Podľa jeho slov by jednoducho spoločnosť nedokázala zarobiť ani zďaleka také peniaze, aké zarába zo svojich iPhonov či iPadov. Tvrdí, že Apple má robiť to čo mu najviac ide a z čoho najviac profituje, no pokiaľ chce vstúpiť do automobilového sveta, musí rátať s tým, že to skončí ako veľký neúspech a stratí príliš veľa peňazí.

Prečítajte si tiež  Apple prehlbuje rozdiely v iPhonoch. Modely 14 Pro a 14 Pro Max dostanú výrazne lepší displej

Na obranu Apple

V tomto má bývalý CEO GM určite pravdu a Apple si bude musieť dobre premyslieť každý jeden krok, ktorý v prípade svojho automobilu urobí, no nemyslíme si, že ľudí z Cupertina treba až tak podceňovať. Ide hlavne o to, že Apple zamestnáva tých najlepších inžinierov, analytikov a vlastne ľudí, ktorí sa vyznajú v danom odvetví  a tak zrejme veľmi dobre vie, do čoho ide. Stačí sa pozrieť na spoločnosť Tesla Motors, ktorá taktiež z ničoho urobila ten najlepší elektromobil na svete a aj keď ju to stálo veľa peňazí, postupne tvorí budúcnosť. Apple by sa ku Tesle mohol určite v automobilovom priemysle prirovnať a dúfajme, že niekedy nejaké Apple auto určite uvidíme!

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.