Spoločnosť Meta bola dlhodobo kritizovaná za to, akým spôsobom zbiera osobné údaje o občanoch EÚ. Technologický gigant ale vo štvrtok zverejnil informáciu, že prepracuje právny základ toho, ako používa tieto dáta. Agentúra Reuters informuje, že ide o priamu reakciu na pokutu, ktorú jej udelil regulačný orgán na ochranu osobných údajov za porušenie z januára 2023.

Nový krok zo strany spoločnosti Meta by mal jednotlivcom v EÚ sprístupniť viac možností na kontrolu toho, akým spôsobom sa narába s ich osobnými údajmi. Na druhej strane sa však neočakáva, že by to malo zásadne ovplyvniť podnikanie tohto technologického giganta v regióne, ktoré je založené na predaji personalizovanej reklamy. Určité oslabenie biznisu však nastať môže. Viac si o tom povieme nižšie.

Ako sme už naznačili na začiatku, avizovaná zmena je priamou reakciou na pokutu, ktorú Meta dostala na začiatku roka 2023. Udelil jej ju írsky komisár na ochranu osobných údajov a jej výška činila 390 miliónov dolárov. Dôvodom bolo to, že Meta využívala zmluvný právny základ na posielanie reklám používateľom na základe ich online aktivity. To podľa zákonov EÚ ale robiť nemôže.

Firma pod vedením Marka Zuckerberga ku tejto veci zverejnila stanovisko, v ktorom uviedla, že sa voči rozhodnutiu odvolá. Teraz sa však karta obrátila a Meta ustúpila. Na to, aby táto spoločnosť prevádzkujúca najväčšie sociálne siete na svete dosiahla súlad so všeobecným nariadením EÚ o ochrane údajov (GDPR), rozhodla sa použiť základ „oprávnené záujmy“ namiesto „zmluvnej nevyhnutnosti“.

Meta je presvedčená, že konala správne

Aj keď spoločnosť Meta čiastočne odstúpila, voči pôvodnému rozsudku sa stále odvoláva. Informovala o tom na svojom blogu, pričom uviedla, že je presvedčená, že jej predchádzajúci prístup ku práci s osobnými údajmi bol v plnom súlade s pravidlami o GDPR.

Firma nesúhlasí s podstatou rozsudku a ani výškou pokút, ktoré jej boli udelené. Uvidíme teda, ako rozhodnú ďalšie súdne konania.

Facebook bez slovenských politických reklám? Možno áno! 

Na vyššie uvedenú správu reagoval aj Wall Street Journal, ktorý vo svojom článku prezradil, že spoločnosť Meta sprístupní Európanom novú možnosť odhlásenia sa z niektorých vysoko personalizovaných reklám.

Namiesto toho by mali vidieť iba platené príspevky, ktoré budú založené na širokých kategóriách. V praxi by mali byť menej presné.

Rovnako tak sa ku veci vyjadril aj denník Financial Times, ktorý predpovedá, že spoločnosť Meta zvažuje na európskom území úplný zákaz politických reklám.

Prečítajte si tiež  AirTag za 31 € zachránil ďalšiemu Slovákovi auto. Vystopovali ho v Poľsku

Tento článok vznikol aj vďaka internetovému obchodu Loopi.sk, kde nájdete kvalitné Apple príslušenstvo pre iPhone, Apple Watch, Mac, AirPods, AirTag a veľa ďalších. Na e-shope nájdete široký sortiment produktov v rôznych farbách a prevedeniach skladom, ktoré sú expedované do 24 hodín od zadania objednávky. Taktiež môžete zaplatiť veľmi jednoducho kartou ale aj cez Apple Pay, čo vám ponúkne vysokú bezpečnosť a tiež komfort.

Loopi Eco Case
Reklama

Dôvodom sú obavy z toho, že sociálne siete Facebook a Instagram nebudú schopné splniť nové pravidlá Európskej únie, ktoré sa týkajú online kampaní. Uvidíme, ako to celé dopadne.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -