V dnešnej dobe máme k dispozícií (niekedy) desiatky gigabajtov dát v rámci mobilného internetu. Tie viete využiť aj ináč ako na vašom iPhone. Zdieľanie je úplne bežná záležitosť, s ktorou sa už stretol každý. Čo však urobiť v situácií, kedy nefunguje správne? To sa dočítate v tomto článku.

6. Uistite sa, že osobný hotspot môžete využívať

Možno to znie trochu zvláštne a čítate o tom po prvýkrát, no niektorí operátori (po celom svete) vám môžu túto funkciu zakázať v rámci tarifného balíčka. Ťažko povedať, či sa s tým dá stretnúť aj u nás na Slovensku alebo v susednom Česku, no pokiaľ sa nachádzate niekde v zahraničí, nemusí to byť nič výnimočné.

Riešenie tohto problému je samozrejme dosť komplikované. Je potrebné navštíviť priamo vášho operátora alebo ho telefonicky kontaktovať prostredníctvom infolinky. Následne si zmeníte svoj tarif tak, aby vám čo najviac vyhovoval. Za všetko sa musí pochopiteľne priplácať…

5. Máte zapnuté zdieľanie internetu?

Nie, nerobíme si srandu. To, že nie je osobný hotspot aktivovaný býva jedna z najčastejších príčin, prečo sa na svoj iPhone nedokážete pripojiť z iného zariadenia. Dôvod je prostý. Aj keď ste si ho trebárs zapli, po pár minútach sa môže v rámci šetrenia batérie deaktivovať. Musíte tak tento krok zopakovať.

Tu by sme doplnili, že pri posledných operačných systémoch iOS nájdete svoj iPhone v centre nastavení Wi-Fi siete (na vašom počítači, druhom smartfóne alebo tablete) väčšinou aj v prípade, že ste zdieľanie internetu manuálne nespustili. Pokiaľ to tak nie je, zapnite ho.

4. Máte signál?

Vo väčšine slovenských miest nebudete mať problém chytiť 4G. V niektorých prípadoch sa budete musieť uspokojiť s 3G a ak sa budete nachádzať v obci (alebo napríklad v suteréne domu), telefón vám môže zobrazovať archaické “E” či dokonca “GPRS”.

To je logické vysvetlenie pre príliš pomalé načítavanie stránok. Čo ak ale internet nefunguje vôbec? Hold, možno že nemáte signál. Najčastejšie vás to “zaskočí” niekde v lese alebo v horách. V takýchto prípadoch si moc nepomôžete. Buď nájdete iné miesto s lepším pripojením alebo práca na počítači bude musieť chvíľu počkať.

3. Reštartujte osobný hotspot a mobilné dáta

Keď to nejde, tak to nejde. Nebudeme si klamať, že hoci zdieľanie internetu funguje v rámci ekosystému spoločnosti Apple absolútne perfektne a automaticky, pri iných platformách sa zvkynú objavovať problémy.

Netreba však zúfať, poväčšine ich vyrieši obyčajne vypnutie a zapnutie zdieľania internetu. Spolu s ním však tento postup aplikujte aj na mobilných dátach (aby sa iPhone odpojil a pripojil ku sieti). Ak to nepomohlo, pokračujte na ďalší bod…

2. Reštartujte Wi-Fi na svojom počítači, druhom smartfóne alebo tablete

Nech už máte v rukách akýkoľvek počítač, tablet alebo mobilný telefón, pripojenie môže stále blbnúť. V takomto prípade reštartujte Wi-Fi alebo rovno celé zariadenie. V princípe by ste mali docieliť to, aby sa siete začali načítavali odznova.

Nezabudnite pri tom zopakovať postup z predošlého bodu na vašom iPhone. Pokiaľ to nevyšlo na prvý pokus, zopakujte to viackrát po sebe. Zvyčajne sa to neskôr podarí!

1. Máte najnovšou verziu iOS?

Netvrdíme, že vám to akokoľvek pomôže, no pokiaľ používate zastaralú verziu operačného systému iOS, ktorá v sebe môže mať hneď niekoľko zásadných chýb a problémov, netreba sa čudovať, že osobný hotspot nejde aktivovať.

Update často vyrieši aj tie najväčšie trápenia. Špeciálne to platí v situáciách, kedy na aktualizácie dlhodobo kašlete. Poznáte ešte iný spôsob, ktorý by mohol pomôcť? Napíšte nám do komentára…

Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here