Technologický gigant získal ďalšie zaujímavé prvenstvo. Apple sa umiestnilo na samotnom vrchole zoznamu najemotívnejších značiek počas pandémie koronavírusu. Informovala nás o tom výskumná spoločnosť MBLM.

Najsilnejší emočný vzťah majú zákazníci Apple.

Vedci skúmali sériu spoločností a emočné vzťahy, ktoré s nimi zdieľali ich zákazníci počas svetovej zdravotnej krízy. Ukázalo sa, že spoločnosť Apple sa nachádza na samotnom vrchole rebríčka.

Druhé miesto obsadil Amazon a na treťom mieste nájdeme Google. Apple vyhralo kategóriu medzi ženami a mileniálmi. Amazon skóroval skôr u mužov. Prvú päticu zavŕšil Walmart a video-knižnica YouTube. Tu je celý zoznam:

  • 1. Apple
  • 2. Amazon
  • 3. Google
  • 4. Walmart
  • 5. YouTube
  • 6. Toyota
  • 7. Disney
  • 8. Netflix
  • 9. Chevrolet
  • 10. PlayStation

Prieskum odhalil, že medziročne došlo k zvýšenému počtu mediálnych a zábavných značiek v TOP 10. V minulosti sa tu nachádzalo viacero automobilových výrobcov. To dokazuje fakt, že ľudia boli menej závislí na svojich vozidlách.

- Reklama -

V porovnaní s rokom 2019 pribudlo až o 23% značiek viac, s ktorými sa ľudia stotožňujú. Napríklad taký Zoom bol “najlepšou značkou”, ktorú spotrebitelia využívali na prácu z domu počas svetovej zdravotnej krízy.

MBLM sa vo svojich štúdiách zameriava najmä na emocionálne spojenie spotrebiteľa so značkou. Skúma tak rôzne väzby ako napríklad “napĺňanie, nostalgia, rituál či identita”.

Výsledky prezradili, že v TOP 10 sa objavovali popredné spoločnosti z indexov Fortune 500 a S&P 500. Zber dát prebiehal v lete 2020 na vzorke 3000 respondentov (naprieč celou USA).

zdroj

- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here