Hudobný priemysel sa neustále rozrastá. Pomáhajú tomu nové streamovacie platformy ako napríklad Apple Music či Amazon Music. Duchovným otcom tohto priemyslu je práve služba Spotify. Podľa všetkého ale nie je na tom najlepšie. “Spotify je zastaralý”, tvrdí hudobný priemysel.

Spotify je zastaralý. Marže by mali byť podľa všetkého vyššie…

Najnovšie informácie z hudobného sveta nás trochu prekvapujú. Ak by sme mali určiť priekopníka v streamovacích službách, určite by to bola spoločnosť Spotify. Tá ponúka počúvanie hudby za mesačný poplatok prakticky už od roku 2006. Bolo to len tak pre predstavu o rok skôr ako vznikol prvý iPhone. Navyše je aktuálne aj najpoužívanejšia naprieč všetkými platformami. Aktuálne má okolo 108 miliónov platiacich používateľov a vyše 230 miliónov aktívnych používateľov. Čísla navyše neustále rastú.

No a hoci to teda nevyzerá na to, že by bola Spotify akokoľvek zastaralá platforma analytici majú na to úplne iný názor. Podľa všetkého za všetko môžu nie príliš ideálne marže, ktoré firma vyberá. Napríklad podľa názoru Bena Thompsona z Fortune sú marže na milosrdenstve nahrávacích spoločností.

Straty spoločnosti vraj neustále rastú. Analytici na Wall Street potom tvrdia, že firma potrebuje nižšie licenčné sadzby, aby dokázala svoju trhovú hodnotu. Aj keď to teda navonok môže celé pôsobiť ako fantasticky prosperujúca spoločnosť, vo vnútri to už také rúžové asi nie je. Niektorí analytici dokonca tvrdia, že Spotify je blízko zlyhania

Malo obsadených trhov?

Ďalším problémom, prečo viacerými analytikmi označený za zastaralý je ten, že v súčasnosti má Spotify málo obsadených trhov. Vlastne nie je to až tak málo ale v porovnaní s konkurenciou by toto číslo mohlo byť aj lepšie. Kým také Apple so službou Apple Music funguje konkrétne na 110 trhoch, Spotify ich má obsadených “len” 79.

Iste ide pravdepodobne o trhy, ktoré nemusia byť až tak zaujímavé ale aj z nich sa generujú peniaze. Rozdiel je v tomto prípade až 31 trhov a to môže predstavovať milióny dolárov. Spotify by mal teda okrem prerábky celého svojho obchodného modelu podľa všetkého zvážiť aj expanziu na iné trhy.

Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.
Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.
ZDROJ9to5mac
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here