Len prednedávnom sa naša redakcia www.svetapple.sk zúčastnila slávnostnej predpremiéry filmu Steve Jobs, ktorá sa odohrala v bratislavskom nákupnom centre Bory. Na toto podujatie sme boli pozvaní formou naozaj vydarenej vstupenky do kina, ktorú nám zaslal náš partner Barracuda Movie. Dnes si ale napíšeme o tom, akú hodnotu malo to, na čo sme sa následne pozerali.

Recenzia

Dopredu by som chcel upozorniť na to, že nie som žiaden profesionálny filmový kritik ale skôr priemerný divák, a práve preto nepôjde o objektívnu recenziu ale skôr o môj subjektívny názor.

Celý film začína v období predstavovania počítača Macintosh a teda v roku 1984. Ide presne o starú veľmi známu Keynote, kedy Steve predstavil počítač, ktorý vedel pozdraviť „Ahoj“. Išlo jednoducho o takú revolúciu v počítačovom priemysle, ktorá však nakoniec skončila tak trochu fiaskom, nakoľko Macintosh nikto nechcel. Vo filme je všetko pekne zmapované, ale určite nečakaj, že sa bude konať hodina a pol dejepisu. Film je totiž založený na silnom príbehu, ktorý opisuje Jobsov vzťah so svojou dcérou Lisou.

Svojim spôsobom je vlastne celý film točený len počas Keynote prezentácií a aj vďaka tomu rozdelený do takých troch pasáži. Prvou je už vyššie spomínaný Macintosh, druhou predstavenie revolúcie vo forme počítača od spoločnosti Next (ktorú Jobs po odchode z Apple založil). Nakoniec sa koná veľké vyvrcholenie v roku 1998, kedy Steve Jobs predstavuje počítač, ktorý jeho firmu tak trochu zachránil. Ide o vôbec prvý iMac. Celý film má aj dojemný podtón. Steve sa totiž na konci filmu ukázal v úplne inom svetle, než po jeho celý priebeh.

Steve tu bol vykresľovaný tak trošku bez servítky, nakoľko pôsobil ako jeden nevychovaný arogantný egoista, na druhú stranu, pravdepodobne sme sa dočkali veľa skutočných pasáži, ktoré si boli založené na tom, ako to v skutočnosti bolo. Steve jednoducho taký bol, jeho priorita číslo 1 bol produkt a priorita číslo 2 firma. Všetko ostatné muselo ísť bokom. Aj to je možno dôvod, prečo dlhodobo odmietal priznať, že je otcom svojej dcéry. Okolo jeho dcéry sa viacmenej točil celý dej od začiatku až po koniec a práve ju by sme mohli označiť za takú „dojemnú vsuvku“ do filmu. Autori to urobil veľmi pekne. Samozrejme, stretli sme sa tu aj s inými menami, ako napríklad Andy Heartsfield, Steve Wozniak či John Sculley.

12196090_1666014030305988_907242181490708917_n

12234957_1665764563664268_8002119086051249717_n

Michael Fassbender

Dlho sa premýšľalo nad tým, kto vlastne zahrá tak komplikovanú rolu Steva Jobsa v jeho ďalšom filme. Riešili sa rôzne mená, no nakoniec vyšlo jedno oficiálne. Michael Fassbender. Tento herec sa ako môžeš vidieť aj na snímkach nižšie na Jobsa príliš nepodobá, no vďaka profesionálnym úpravám jeho tváre a vynikajúcej práci maskérov sa dá na jeho netradičnú podobizeň rýchlo zvyknúť.

Prečítajte si tiež  Chceš Jobsové BMW 325i cabrio? Teraz máš možnosť ho získať!

Steva hral naozaj fantasticky a nepochybne presne tak, ako v danej dobe vyzeral sám Steve, čo potvrdil aj Steve Wozniak, ktorý počas celej, veľmi dlhej cesty, pri Jobsovi stál a presne vedel, aký CEO spoločnosti Apple je. Jediné, čo by som možno Michaelovi vytkol, (a Asthona Kutchera z filmu Jobs pochválil) boli detaily. Tie akoby Fassbender ignoroval. Na Stevovi totiž nebolo ikonické len jeho zmýšľanie a vizionárstvo ale aj to, akým štýlom napr. chodil. Ashton Kutcher nám to predviedol naozaj fantastický, no za to Michael Fassbender chodil na Jobsov štýl len v niekoľkých záberoch, čo bolo veľmi slabé.

Konečný verdikt

Osobne si netrúfam povedať finálny verdikt na film, nakoľko niesom v tomto obore profesionál ale ako som písal vyššie, skôr priemerný divák. Z môjho pohľadu by som dal filmu tak 7,5/10 boda, čo je 75%. Veď koniec koncov aj CSFD ho hodnotilo až 84%, čo skutočne nie je zlé číslo. V kinách je film označovaný ako prepadák, nakoľko má veľmi nízke tržby, no len človek, ktorý ho už raz videl môže povedať, že ide o snímok, ktorý sa možno oplatí zhliadnuť si aj dva krát. Je fakt fantastický a pokiaľ nevieš, kam v sobotu s priateľkou, zober ju práve na tento film. Možno sa dozvie viac o tom, čím všetkým si musela spoločnosť Apple prejsť, aby si jej mohol kúpiť iPhone 6S Rose Gold 🙂

12196015_1666157873624937_3903308844759511281_n

Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.