Apple Store pobočky sú dnes po celom svete. Predajní je podľa oficiálnych čísel až 491 a nájdeme ich v 20 krajinách sveta. Je to teda neuveriteľne rozšírený obchod, ktorý navyše spomedzi všetkých vôbec dosahuje najväčšie zisky na meter štvorcový. Ľudia sa sem dokonca chodia pozrieť len tak, lebo v Apple Store ešte nikdy neboli. Dokonca si Apple vyberá samotné miesta kde bude a nákupné strediská robia všetko pre to. aby si vybralo práve ich. To nie samotné centrá diktujú, ale naopak. Apple diktuje a nákupné centra sa idú roztrhať. Kedysi to ale takto v Apple nemysleli. Idea bola mierne odlišná, aj keď svojim spôsobom úplne rovnaká. Pozri sa, ako mohli kamenné „predajne“ alebo skôr kaviarne Applu vyzerať.

„Apple Cafe“

90. roky minulého storočia boli všelijaké. Okrem iného sa do spoločnosti Apple vrátil Steve Jobs a našiel ju doslova v katastrofálnom stave, čo chcel dať okamžite do poriadku. Následne sa mu to podarilo a aj vďaka Apple Store je dneska Apple najhodnotnejšia firma na celom svete a jej predaje sú tak neskutočné, že sa zverejneným číslam častokrát až ťažko verí.

Vždy tu ale nebol v pláne Apple Store v takej podobe, v akej ho poznáme dnes. Boli tu plány dokonca na reštauráciu či kaviareň. Okrem iného si tu mohol mať voľný prístup ku filmom, čítať si mailové správy či hrať hry na počítačoch Mac. Nakoniec si si tu mohol samozrejme priamo zakúpiť nejaký produkt od Apple (vtedy ešte len počítače).

Na to, aby bola táto vízia zrealizovaná ale potreboval Steve Jobs návrh, a keďže vždy vyberal len tých najlepších z najlepších, prstom ukázal priamo na bývalého ilustrátora zo spoločnosti Disney – Tonyho Christophera a jeho tím, ktorí následne navrhli dizajn tohto obchodu. Z obrázkov, ktoré nájdeš nižšie je jasné, že sa tu držali maximálneho minimalizmu, avšak celý obchod pôsobí ako „z rozprávkového sveta“, čo ale mohla byť práve jedna z požiadaviek samotného Steva Jobsa. Práve týmto spôsobom sa dalo „zaútočiť“ na zákazníkov a zachovať v nich spomienku.

Apple Cafe - svetapple.sk

Kaviareň mala samozrejme ponúkať aj zákusky. Rovnako tak tu človek mohol prísť na raňajky, obed či večeru a firmy si tu dokonca mali možnosť robiť vlastné akcie. Zaujímavé je to, že tento projekt bol dohnaný až tak ďaleko, že vznikli aj internetové stránky odkazujúce na Apple Cafe. Na každom stole mal byť Mac, mala tu hrať príjemná hudba. Mali tu byť obrovské obrazovky či zaujímavá výzdoba. Obrázky sú všetky z 90. rokov a keď si odmyslíme niektoré dobové detaily, pôsobia naozaj veľmi moderne. Takýto spôsob predaja by možno nemusel byť vôbec zlý. Je tu dokonalý kontakt so zákazníkom a o to presne ide.

Prečítajte si tiež  Výroky Steva Jobsa: „ Stay hungry, stay foolish"

Steve to mal vraj premyslené až tak ďaleko, že chcel, aby sa jedlo a nápoje dali objednávať priamo cez počítač. V 90. rokoch! To bolo naozaj nekonvenčné riešenie. Celý tento plán ale prekazil lepší nápad a to koncept Apple Store. Ten bol otvorený v roku 2001 a plány s Apple Cafe akosi stroskotali. Na druhú stranu ale nemusí byť vylúčené, že sa Apple tejto vízie z 90. rokov ešte niekedy chytí.

Sme si istí, že návšteva takejto kaviarne by bola tiež veľkým zážitkom, možno ešte väčším, ako návšteva Apple Store. Už len tá atmosféra, v ktorej sú všetci fascinovaní tým, čo je naokolo nich stojí za to. Fantázia! Páči sa ti takýto koncept predaja?

Apple CAfe - svetapple.sk
Apple Cafe - svetapple.sk
Apple Cafe - svetapple.sk
Môže ťa zaujímať
- Reklama -