iPhone má veľmi populárny fotoaparát a teraz nehovoríme len o svete Instagramistov, ktorí si vďaka nemu zveľadujú svoje profil. Telefón začal naberať na kvalite niekedy v roku 2010 s príchodom svojej 4. generácie a dnes, v roku 2017 patrí medzi špičku. Dokonca pomaly začína nahrádzať profesionálne zrkadlovky tam, kde to nie je treba. Aby sme ale veci uviedli na pravú mieru, nefotí tak dokonalo ako drahé fotoaparáty. Fotí ale dostatočne dobre na to, aby sa ho oplatilo vzhľadom na váhu a rozmery so sebou nosiť a používať ako profesionálne zariadenie pre fotografov!

Magazíny

Možno by si ani nebol povedal, že to čo vidíš v stánkoch bolo odfotené priamo na iPhone ale áno, môže sa to stať. iPhone má totižto svoje kvality, čo sa fotografie týka a vydavateľstvá sa to neboja používať. nemusí byť predsa všetko silou mocou nafotené na drahú techniku. Ak je niečo odfotené pekne a spĺňa to isté štandardy, môže to byť zhotovené čímkoľvek, aj smartfónom, ktorý má dnes každý jeden z nás. Pozrime sa najprv na čísla magazínov Billboard a Condé Nast Traveler, ktoré vyšli tento mesiac a ich titulka vznikla práve vďaka iPhonu.

billboard-iphone-7-plus

Na týchto dvoch titulných stránkach si môžeš pozrieť fotografie, ktoré boli zhotovené priamo pomocou najnovšieho iPhonu (pravdepodobne išlo o väčší „Pluskový“ model). Tak či onak, tu je ešte jedno číslo a to konkrétne magazínu, ktorý sa zaoberá predovšetkým kulinárskymi špecialitami. Jeho názov je Bon Appétit a už počas minulého roka pozostávalo jeho vydanie výhradne z fotiek, ktoré autori nafotili na vtedy aktuálny iPhone 6S. Je to teda magazín, v ktorého vedení radi experimentujú a nám sa zdá takéto niečo veľmi sympatické!
Posledné vydanie tohto magazínu sa zameriava na cestovanie. Na titulnej fotke môžeme vidieť fotografiu, ktorú zhotovili manželia Taylor Peden a Jen Munvold na iPhone 7 Plus. Kreatívny riaditeľ magazínu tvrdí, že keďže je vydanie o cestovaní a veľa krát počas našich ciest fotíme práve na náš iPhone, takéto riešenie dáva zmysel. Záber s nanukom, ktorý môžeš vidieť aj s celou titulkou nižšie bol zhotovený vďaka najnovšej funkcií Portrait mode, ktorá rozostrí pozadie a digitálne naskenuje tvoju tvár, vďaka čomu vznikne efekt akoby z profesionálnej zrkadlovky.
Celá fotografia bola následne ešte upravená, ale tiež len v aplikácií VSCO, ktorú používajú práve fotografi veľmi radi na úpravu svojich záberov. Vyhla sa teda kompletným zmenám vo Photoshope. Vďaka iPhonu vraj nemuseli mať pri tvorbe titulky taký veľký tím plný rôznych asistentov ako kedysi. Pripomínať to malo začiatky kariéry, kedy chceli ponúknuť čo najväčšiu kvalitu, no nemali dostatok peňazí a museli si vystačiť len s tým, čo mali.
Výhoda je vraj v tom, že je v podstate jedno či finálny záber nafotíš na iPhone alebo na zrkadlovku za 25 tisíc dolárov. Hoci je medzi nimi obrovský a evidentný rozdiel, v skutočnosti pri ideálnych podmienkach to 99,9% ľudí neuvidí.

Len sa na obrázok schválne pozri sám a nájdi na ňom chyby, ktoré boli zapríčinené „amatérskou technikou“. Keby ti nepovieme, že fotka vznikla práve na jablkový smartfón, určite by ťa to ani nenapadlo a teraz, keď už to vieš, máš vedomosť o tom, ako špičkovo dokáže toto zariadenie fotiť. Len tak mimochodom, na zadnej strane nájdeme inzerenta, ktorým je spoločnosť Apple a reklama má vtip práve v tom, že upozorňuje na stranu prednú, ktorá bola nafotená na ich zariadenie.

 

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.