Oppenheimer aka filmová senzácia roka 2023, sa po ohromujúcom kinovom úspechu chystá po prvýkrát na klasické streamovacie platformy (mimo možnosti požičania online). Po rekordnom výnose vo výške až 950 miliónov dolárov a siedmych Oscarových oceneniach, ktoré film získal, sa diváci môžu tešiť, že si tento napínavý snímok vychutnajú priamo vo svojich obývačkách.
Streamovacia služba, ktorá získala práva, oznámila, že hit bude súčasťou jej knižnice už 21. marca. Hoci zatiaľ nie je potvrdený český ani slovenský dabing, určite sa dočkáme tituliek. No a ktorá služba film Oppenheimer zaradí do ponuky? Ako už možno tušíte, je to tá najväčšia a dovolíme si tvrdiť, že aj najväčšia z nich. Ide o o Netflix!
Režisér Christopher Nolan a jeho tím dokázali vytvoriť film, ktorý sa zapísal do dejín kinematografie. Oppenheimer nie je len životopisnou drámou o americkom teoretickom fyzikovi J. Robertovi Oppenheimerovi, ale aj príbehom o neľahkom súboji medzi Spojenými štátmi a Nemeckom počas druhej svetovej vojny.
Projekt Manhattan, ktorého bol súčasťou, symbolizuje obrovské technologické a morálne dilemy, ktoré dodnes rezonujú v spoločnosti.
Okrem silného príbehu očaril film aj svojim hviezdnym obsadením. Cillian Murphy v podaní hlavnej postavy, spolu s hereckými ikonami ako Robert Downey Jr., Emily Blunt či Matt Damon, dokázali vytvoriť nezabudnuteľný a poriadne napínavý zážitok. Koniec koncov, stačí si pozrieť trailer, ktorý je perfektnou ukážkou toho, na čo sa môže divák v praxi tešiť.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Pokiaľ hľadáte prémiové a cenovo dostupné inteligentné hodinky Amazfit Balance, teraz si ich môžete zaobstarať za extrémne výhodnú cenu. Toto zariadenie ponúka špičkový hardvér, moderný dizajn a plno ďalších benefitov. Je to skvelá voľba pre tých, ktoré hľadajú kvalitný produkt za rozumné peniaze.
Hodinky sú vybavené 1,5″ HD AMOLED displejom s rozlíšením 480 × 480 px a jemnosťou 323 PPI, čo zaručuje živé farby a čitateľnosť aj na priamom slnku. Displej je chránený 2,5D tvrdeným sklom s antireflexnou vrstvou proti odtlačkom, čo dodáva hodinkám trvácny a elegantný vzhľad. Možnosť prispôsobiť si ciferník či využitie animovaných dizajnov prispieva k jedinečnému štýlu, v ktorom sa nájde každý.
Vďaka presnému optickému senzoru BioTracker™ 5.0 PPG môžete sledovať dôležité zdravotné parametre, ako je tepová frekvencia, SpO₂, dýchanie či úroveň stresu. Hodinky automaticky rozpoznávajú až 8 športových aktivít a ponúkajú široký výber režimov, či už ide o beh, chôdzu alebo jazdu na bicykli. Čo sa týka ceny, Amazfit Balance sa v čase uvedenia na trh predávali za cca 250 €, avšak dnes ich po kliknutí na tento odkaz získate len za 159,99 € s DPH.
Okrem monitorovania zdravia ponúkajú Amazfit Balance aj množstvo funkcií pre každodenný život. Vďaka Bluetooth a spárovanému mobilnému telefónu môžete priamo na zápästí prijímať notifikácie, hovory či správy (s podporovaným smartfónom). Funkcie ako NFC platby cez Zepp Pay, vstavaný GPS modul či podpora ovládania prehrávania hudby prinášajú pohodlie a efektivitu do vašej každodennej rutiny.
Amazfit Balance predstavujú ideálnu voľbu pre tých, ktorí si chcú užívať moderné technológie bez kompromisov na dizajne a funkčnosti. Kombinácia elegantného vzhľadu, pokročilého monitorovania zdravia a praktických funkcií z nich robí must-have gadget. Nezmeškajte jedinečnú príležitosť získať tieto hodinkypo kliknutí na tento odkaz len za 159,99 € s DPH. Je to plnohodnotný konkurent Apple Watch, ktorého výber nebudete ľutovať.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Apple je už desaťročia považovaný za synonymum pre inováciu, jednoduchosť a neuveriteľne silné emócie, ktoré spája so svojimi produktmi. Hoci väčšina ľudí hovorí najmä o dizajne a technických prelomoch, v pozadí sa odohráva práve marketingová mágia.
V nasledujúcich riadkoch sa pozrieme na 6 moderných prvkov, ktoré Apple v poslednej dobe využíva v rámci svojho marketingu, a odhalíme aj 6 overených stratégií, ktoré značku stabilne udržujú na vrchole už celé desaťročia. Tak poďme na to.
6 moderných prvkov marketingu Apple
Poďme sa na začiatku pozrieť na šesť moderných prvkov, ktoré spoločnosť Apple využíva v marketingu v posledných rokoch. Sú to veci, ktoré firme pomáhajú udržať si alebo získavať nových zákazníkov, ktorí sú ochotní kupovať si stále viac produktov.
1. Cirkulárny marketing a ekológia
Zdroj: Apple
Jedným z kľúčových trendov súčasnosti je dôraz na udržateľnosť. Apple dlhodobo deklaruje snahu o ekologickejšiu produkciu a znižovanie uhlíkovej stopy, ktorá by mala byť dokonca do roku 2030 nulová.
V praxi to znamená zapojenie recyklovaných materiálov či zodpovedné nakladanie s odpadom. V marketingovej komunikácii sa tak čoraz viac vyzdvihuje ekologický rozmer produktov a služieb – od obalov až po recyklačné programy pre staré zariadenia.
2. Využívanie rozšírenej reality v kampaniach
Zdroj: Ideogram (AI) / Apple (úprava redakcie)
AR technológie sa stali novým spôsobom, ako zaujať zákazníkov a vtiahnuť ich do interaktívneho prostredia. Apple už niekoľko rokov investuje do ARKit a pripravuje kampane, ktoré umožňujú používateľom vyskúšať si produkty alebo služby v rozšírenej realite.
Vďaka tomu vytvára nezabudnuteľný zážitok, ktorý posúva hranice tradičnej reklamy. Navyše, keďže Apple nedávno predstavil súpravu Apple Vision Pro, využívanie AR / VR prvkov by v blízkej budúcnosti mohlo byť ešte pútavejšie.
3. Exkluzívne partnerstvá s influencermi a youtubermi
Doba, kedy postačovali billboardy a TV spoty, je preč. Apple začína čoraz viac spolupracovať s influencermi, youtubermi a relevantnými odborníkmi v rôznych oblastiach. Či už ide o kreatívcov, fotografov, alebo hudobníkov, s ktorými je možné demonštrovať silu produktov priamo v reálnych podmienkach, značka tým buduje dôveryhodný a autentický obsah.
4. Kampane zamerané priamo na zákazníkov
Zdroj: Apple (úprava redakcie)
Apple presne vie, čo jeho zákazníci potrebujú, no a to mu umožňuje vytvárať cielenejší marketing. V budúcnosti plánuje viac pracovať s personalizovanou reklamou, napríklad špeciálnymi ponukami na upgrade zariadenia či exkluzívnymi doplnkami. Tento prístup prispieva k ešte hlbšiemu budovaniu vzťahu zákazníka so značkou.
Zároveň však treba zdôrazniť, že aj keď Apple vie, ako narábať s cielenou reklamou, zďaleka to nepreháňa. Firma si ctí súkromie a osobné údaje svojich zákazníkov a preto je pri práci s týmto nástrojom maximálne zodpovedná.
5. Nové formáty obsahu na sociálnych sieťach
Zdroj: Unsplash / Jeremy Bezanger / Ibrahim Boran (úprava redakcie)
Tradičné reklamy sa menia a Apple nechce zaspávať na vavrínoch. Okrem YouTube či Instagramu sa zameriava aj na nastupujúce platformy typu TikTok, kde experimentuje s kratšími a svižnejšími formátmi videí. Zároveň udržiava minimalistický vizuálny štýl, aby si zachoval jasný a konzistentný branding.
6. Digitálne eventy s globálnym dosahom
Zdroj: Apple
Pandémia urýchlila trend online prezentácií a Apple tento formát posunul na novú úroveň. Ddigitálne eventy, za ktorými stoji vysoká produkčná profesionalita prinášajú premyslený mix informácií, emócií a pútavých vizuálov, vďaka čomu sa ľudia cítia, akoby boli priamo v srdci diania. V marketingu tak vzniká priestor pre ďalšiu úroveň interakcie a zapojenia komunity fanúšikov.
Základné stavebné piliere marketingu spoločnosti Apple
Keď sme sa pozreli na šesť moderných prvkov marketingu spoločnosti Apple, poďme sa teraz pozrieť na šesť základných stavebných pilierov v marketingu, ktorých sa táto firma drží už viac ako štyridsať rokov. Koniec koncov, aj to je dôvod, pre ktorý je taká úspešná.
1. Viackanálový prístup
Zdroj: Apple
Apple dokáže zasiahnuť publikum všade – v televízii, na sociálnych sieťach, u mobilných operátorov alebo u retailových partnerov. Tento prístup mu umožňuje zvyšovať dostupnosť a viditeľnosť svojich produktov, čím sa prirodzene zvyšujú aj predaje.
Aby toho nebolo málo, o firma je vo svete tak úspešná, že sa jej pravidelne venujú média, aj keď im nič neplatí. Apple má teda veľmi silný marketing len vďaka tomu, akú silnú značku predstavuje a o jeho produkty či služby je vždy obrovský záujem.
2. Minimalizmus a jednoduchosť
Zdroj: YouTube / Lim Reviews (úprava redakcie)
Od počiatku značky je minimalizmus jedným z najsilnejších pilierov spoločnosti Apple. Všetko od dizajnu produktov či služieb až po reklamné kampane a videá je podriadené heslu „menej je viac“. Vďaka tomu si zákazníci dokážu rýchlo vytvoriť pozitívne emočné spojenie so značkou a ľahšie pochopia kľúčové výhody produktov.
3. Dokonalé poznanie svojho publika
Zdroj: Unsplash / Amir Hosseini
Apple presne vie, na koho cieli. Primárne oslovuje ľudí, ktorí sú ochotní investovať do kvality, inovácií a dizajnu. Zameranie na verných používateľov vo veku od 20 – 45 rokov mu prináša stabilný odbyt a možnosť tvoriť prémiové produkty s vyššou cenovkou.
4. Globálna rozpoznateľnosť
Zdroj: Unsplash / Aditya Joshi
Logo spoločnosti Apple je tak ikonické, že je okamžite identifikovateľné po celom svete. Bez ohľadu na to, či žijete v USA, Európe alebo v Ázii, vnímate Apple ako prestížnu a inovatívnu značku. Toto je výsledok dlhodobej konzistentnej komunikácie a neustáleho rozširovania produktového portfólia či pôsobnosti.
5. Silný ekosystém produktov
Zdroj: Unsplash (Brandon Romanchuk)
Apple vytvára „uzavretý“ ekosystém, kde zariadenia a služby fungujú dokonale len spolu. Toto motivuje zákazníkov vlastniť naraz viac produktov značky, ako sú iPhone, MacBook, Apple Watch, aby mohli naplno využiť ich prepojené funkcie.
6. Prémiové ceny a freemium modely
Zdroj: Apple
Apple dlhodobo udržuje vyššie ceny, aby zdôraznil luxusný a výnimočný charakter svojich produktov. Zároveň však vnáša do ponuky aj cenovo dostupnejšie alternatívy či služby (napr. Apple Music s bezplatným skúšobným obdobím), čím rozširuje okruh potenciálnych zákazníkov.
BONUS: Nezabudnuteľné kampane a emócie
Od legendárnej kampane „1984“ až po moderné „Shot on iPhone“ – reklamné spoty Applu vždy obsahujú silný emočný náboj. Vďaka pútavému storytellingu sa zákazník s brandom stotožní a cítí sa byť súčasťou komunity. Mnohé z nich získali aj rôzne ocenenia. Pozrite sa na tie najikonickejšie z nich.
Porovnanie tradičného a Apple marketingu
Aspekt
Tradičný marketing
Apple marketing
Dizajn kampane
Často preplnené prvky
Minimalistický a čistý štýl
Komunikácia
Dôraz na produktové vlastnosti
Príbehy a emócie používateľov
Distribúcia
Obmedzená spolupráca s partnermi
Viackanálový predaj (operátori, e-shopy, atď.)
Pricing
Časté zľavy a akcie
Stabilné prémiové ceny
Globálna identita
Zvyčajne regionálna alebo slabšia konzistentnosť
Jednotný brand, silné logo a rovnaká filozofia
Tabuľka: Apple marketing
Apple tak jasne ukazuje, ako dôležité je držať krok s technologickými inováciami, ale popritom nezabúdať na pôvodné hodnoty a dlhoročné, osvedčené marketingové princípy. Práve vďaka tomu vie osloviť široké spektrum ľudí, vyvolávať záujem, a navyše si udržať lojálnych fanúšikov. Kombinácia nových prvkov – ako využitie AR, dôraz na ekológiu či personalizované kampane – a starších, ale funkčných stratégií vytvára skvelý mix, ktorý Apple naďalej stavia do pozície jedného z najúspešnejších brandov na trhu.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Apple Newton patrí medzi tie legendárne zariadenia, ktoré zmenili pohľad na mobilnú technológiu, hoci sa nedočkali komerčného úspechu. Príbeh Newtona je fascinujúcou cestou od odvážneho nápadu cez nespočetné technologické výzvy až po dedičstvo, ktoré predbehlo svoje vlastné generácie – vrátane iPhonu či iPadu. Mnohí ani nevedia, že prvé dotykové zariadenie od Apple vzniklo ešte na začiatku 90-tých rokov minulého storočia.
Konkrétne v roku 1991 sa počas cesty lietadlom zrodil nápad, ktorý mal zmeniť svet osobných digitálnych asistentov. Michael Tchao predstavil revolučnú myšlienku vtedajšiemu generálnemu riaditeľovi Apple Johnovi Sculleymu, ktorá sa neskôr stala základom pre prvý prenosný počítač – Apple Newton MessagePad.
V auguste 1993 sa zariadenie oficiálne dostalo do predaja a okamžite vzbudilo veľký záujem zo strany zákazníkov, hoci táto technológia ešte len začínala oslovovať trh.
Navrhnúť a vyrobiť Apple Newton nebolo jednoduché
Zdroj: Apple
Hoci si z dnešného pohľadu môžeme predstaviť vývoj takéhoto zariadenia ako pomerne jednoduchý, nezabúdajme, že Apple Newton vznikal pred viac ako tridsiatimi rokmi. To znamená v období, kedy tablety neboli ešte ani v plienkach. Nie nadarmo sa tomuto zariadeniu hovorí aj ako o zabudnutom predchodcovi iPadu.
Tím pod vedením odborníkov čelil mnohým dizajnovým a technologickým problémom a prekážkam. Gavin Ivester, zodpovedný za priemyselný dizajn trvalo zdôrazňoval, že “zariadenie musí byť také malé, aby sa zmestilo do vrecka generálneho riaditeľa.” Inžinieri a dizajnéri sa museli vyrovnať s výrobnými limitmi, no zároveň sa snažili vytvoriť produkt, ktorý by prekročil hranice tradičného počítačového sveta.
Jednou z najambicióznejších funkcií bolo rozpoznávanie rukopisu – áno už v roku 1993. Jej problémom však bolo, že vzhľadom na dobu, v ktorej vznikla mala svoje limity a preto sa veľakrát nedala používať úplne plnohodnotne.
Aj to je jeden z dôvod, že hoci mal prelomový koncept prenosného dotykového osobného počítača obrovský potenciál, technológia v čase svojho vzniku ešte nedokázala splniť očakávania používateľov.
Kritici vrátane samotného Steva Jobsa zariadenie posudzovali s výraznou skepsou. A to aj napriek tomu, že Newton umožňoval pripojenie na internet cez špeciálny modul a posielanie e-mailov.
Zdroj: Apple
Apple Newton bol prepadák, ktorý zavrhol sám Jobs. Vo firme však zanechal odkaz
Aj napriek komerčným neúspechom sa Newton zapísal do dejín technológií. Zariadenie sa stalo základom pre ďalšie inovácie, ktoré dnes nájdeme v smartfónoch a tabletoch.
Priekopnícke riešenia ako rozpoznávanie rukopisu, spracovanie prirodzeného jazyka a špecializovaný ekosystém aplikácií sa stali inšpiráciou pre ďalšie produkty ako iPhone a iPad. Problémom len bolo, že neprišli v správny čas.
Dôkazom toho je aj fakt, že Apple mal skôr ako koncept iPhonu navrhnutý koncept iPadu. Už okolo roku 2005 – 2006 existovali osobné počítače s dotykovým displejom, avšak Steve Jobs vtedy usúdil, že na uvedenie jeho vlastného riešenia ešte neprišiel ten správny čas. Aj preto najskôr prišiel iPhone v roku 2007, ktorý zmenil technologický priemysel a vydláždil cestu pre iPad, ktorý bol postavený na jeho platforme a predstavený bol v roku 2010.
Apple Newton mal ARM procesor. Dnes ho majú aj počítače od Apple
Zaujímavosťou na záver je aj to, že Aple Newton zohral kľúčovú úlohu pri zavádzaní ARM procesora, ktorý dnes napája nespočetné množstvo produktov. Apple na ňom dokonca vystaval celú platformu čipov Apple Sillicon, ktoré dnes nájdeme aj v počítačoch Mac či iPadoch.
Vízia bezdrôtového prenosného počítača okrem iného položila aj základy pre vznik moderných osobných asistentov, akými dnes sú Siri či Spotlight. A aj keď sa Apple rozhodol Newton v roku 1998 po návrate Steva Jobsa ukončiť, jeho dedičstvo pretrváva – ako pripomienka, že inovatívne nápady môžu predbehnúť svoju dobu.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Samsung Galaxy A55 5G ukazuje, že aj stredná trieda smartfónov môže byť zaujímavá. Nielenže vás už na prvý pohľad očarí moderným dizajnom a prvotriednymi technickými parametrami, ale aktuálne ho viete získať za extrémne výhodnú cenu. Pre Apple to mohol byť ideálny návod na to, ako predstaviť cenovo dostupný iPhone. Napokon sme sa však dočkali len predraženého a totálne nezaujímavého iPhonu 16e, ktorý na Slovensku zrejme nikto nebude chcieť.
Samsung Galaxy A55 v prvom rade zaujme svojím elegantným 6,6″ Super AMOLED displejom s rozlíšením 2340 × 1080 a adaptívnou obnovovacou frekvenciou 120 Hz! Okrem toho je tu odolné sklo Corning Gorilla Glass Victus+ a kovový rámik zabezpečujúci špičkovú odolnosť. O výkon sa potom stará procesor výkonný procesor Samsung Exynos 1480 dopovaný 8 GB RAM a 128 GB internou pamäťou. Samsung Galaxy A55 navyše ponúka možnosť rozšíriť úložisko pomocou SSD karty!
A nezahanbí vás ani v oblasti fotografie. Tento smartfón je vybavený komplexnou zostavou fotoaparátov, ktorá obsahuje 50 Mpx hlavný senzor s clonou f/1,8, 12 Mpx ultra-širokouhlý objektív, 5 Mpx makro snímač a 32 Mpx predný fotoaparát pre dokonalé selfie zábery. Táto výbava zaručuje, že každý záber – či už ide o panoramatické scenérie alebo detailné portréty – bude vyzerať profesionálne. No a cena? Kým iPhone 16e začína v rovnakej pamäťovej konfigurácii na extrémne prestrelenej sume 729 € s DPH, Samsung Galaxy A55 štartoval na 479 € s DPH a dnes ho po kliknutí na tento odkaz kúpite len za 311 € s DPH! Čítate správne. Samsung strednej triedy je 2,3x lacnejší ako iPhone strednej triedy!
Zdroj: YouTube / TechDaily (snímka obrazovky)
A to sme zďaleka neskončili so všetkými jeho výhodami. Samotný displej s vysokým rozlíšením má jas až 1000 nitov a obsah zobrazuje maximálne plynulo vďaka technológii Vision Booster. Samsung Galaxy A55 vám tiež ponúkne batériu s kapacitou až 5 000 mAh, ktorá podporuje super-rýchle 25 W nabíjanie a 5 000 mAh kapacitu. Vďaka tomu vydrží hravo aj dva dni na jedno nabitie.
Na záver, Samsung Galaxy A55 nielenže vyniká svojou technickou vyspelosťou – podporou 5G, NFC, LTE, USB-C, a odolnosťou voči vode podľa normy IP67 – ale aj praktickosťou, ktorú oceníte v každom detaile. Pre tých, ktorí chcú spojiť inovatívny dizajn s technológiou na najvyššej úrovni, je po kliknutí na tento odkaz dostupný len za 311 € s DPH. A aj keď chápeme, že Apple nepotrebuje vyrábať až takto lacný cenovo dostupný iPhone, keby nestál iPhone 16e nezmyselných 729 €, ale povedzme 549 € s DPH, pravdepodobne by bol oveľa viac konkurencieschopný. Takto však jeho nákup ani podľa nás nedáva žiaden zmysel. Veď to si už radšej zaobstarajte bežný iPhone 16, ktorý je len o trochu drahší…
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Apple Intelligence mala byť prevratná novinka, ktorá posunie iOS na novú úroveň. Apple to však nemá jednoduché, prerože aj konkurenčný Google pre svoj Android pripravil Gemini, ktorá dokáže v tomto smere rovnako pôsobivé kúsky. Teraz sa však zdá, že tieto výhody si nenechá sám pre seba.
Keď Apple oznámil spoluprácu s OpenAI, mnohí očakávali, že ChatGPT bude exkluzívnym AI AI modelom pre iPhone. Lenže Apple nikdy nepotvrdil exkluzivitu a teraz sa ukazuje, že dvere sa otvárajú práve Google a jeho AI Gemini. Nový kód v backendových serveroch spoločnosti Apple naznačuje, že Gemini by sa čoskoro mohol stať alternatívnou AI voľbou pre Apple Intelligence. Zmienky o tom sa objavili na sociálnej sieti X.
Zatiaľ čo Apple zatiaľ len testuje nové možnosti, Android už integruje Gemini Live ako súčasť svojho ekosystému. Google vymieňa starého Asistenta za Gemini a ponúka rozšírenú AI podporu pre svoje zariadenia. Okrem toho Google Gemini nie je len chatbot, ale komplexná AI, ktorá je súčasťou Google One AI Premium plánu, čím dáva používateľom ďalšiu výhodu oproti Applu.
Čo znamená príchod Google Gemini pre iPhone?
Zdroj: Google / Unsplash / Solen Feyissa (úprava redakcie)
Ak sa Apple otvorí Google Gemini, používatelia si budú môcť vybrať medzi ChatGPT a Gemini, no zároveň sa môžu začať pýtať, či má zmysel vôbec zostať pri iPhone. Android už teraz ponúka hlbšiu integráciu AI a lepšiu podporu, ako zariadenia z Cupertina, čo je žiaľ veľmi tvrdý fakt.
Ak chce Apple konkurovať, musí poskytnúť viac než len polovičaté riešenia pre svoju umelú inteligenciu a v tomto smere skutočne zamakať. Objektívne sa dá totiž skonštatovať, že spoločnosť Apple mierne zaspala dobu, ušiel jej vlak a teraz sa ho snaží dostihnúť.
Nechajme sa teda prekvpaiť, ako to celé dopadne. Každopdáne podpora Google Gemini pre Apple Intelligence je dobrá správa, nakoľko bude dávať možnosť výberu chatbota, ktorý vyhovuje konkrétnym používateľom. Dajte nám vedieť do komentára na sociálynch sieťach, čo si o tom myslíte vy.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Android ekosystém zažíva obrovskú revolúciu v oblasti softvérových aktualizácií. Qualcomm v spolupráci so spoločnosťou Google predstavili novinku, ktorá zásadne mení pravidlá hry – až 8 rokov aktualizácií pre zariadenia s novým procesorom Snapdragon 8 Elite. Apple, ktorý svojim iPhonom poskytuje maximálne 5 až 6 rokov podpory, sa ocitá v defenzíve a zároveň môže mať nepríjemný problém. Poďme však pekne poporiadku.
Ako informuje Androidpolice, najnovšie vlajkové Android zariadenia už teraz ponúkajú sedemročné aktualizácie, no Qualcomm a Google posúvajú latku ešte vyššie. Vďaka Snapdragon 8 Elite budú môcť výrobcovia smartfónov poskytovať svojim zákazníkom až 8 rokov softvérovej podpory a bezpečnostných záplat, čo doteraz nerobili ani najlepší z najlepších.
A aj keď to znie celé super, je tu jeden háčik. Žiaden z výrobcov sa ku osemročnej softvérovej podpore spoločnosti Google ani Qualcomm nezavezuje. To znamená, že ju môže ale aj nemusí ponúkať svojim zákazníkom.
Týkať sa to bude aj starších procesorov
Dôležité je tiež zdôrazniť, že nový program sa netýka len najvyššieho modelu mobilného procesora. Qualcomm rozšíril podporu aj na nové zariadenia s procesorom Snapdragon 8 a 7. generácie, ktoré budú uvedené na trh tento rok.
To znamená, že používatelia Android telefónov môžu v blízkej budúcnosti očakávať dlhšiu životnosť svojich zariadení bez nutnosti častej výmeny než majitelia smartfónov s operačným systémom iOS. Na trhu sa tak stalo niečo, čo nikto neočakával. Android predbehol iOS v jeho najväčšej výhode.
Aktualizácie Androidu budú navyše oveľa jednoduchšie aj pre výrobcov
Zdroj: DALL-E
Spolupráca medzi Qualcomm a Google umožnila aj dve veľké aktualizácie Android Common Kernel (ACK), čo výrobcovia využijú na plynulé zavádzanie nových verzií Androidu.
Výsledkom je jednoduchší a lacnejší proces aktualizácií, ktorý eliminuje doterajšie komplikácie spojené so softvérovou podporou.
Hoci konečné rozhodnutie o tom, či výrobcovia skutočne ponúknu 8 rokov aktualizácií zostáva na nich, Qualcomm im dal do rúk všetky nástroje na to, aby tento benefit mohli poskytovať svojim zákazníkom čo najrýchlejšie, najjednoduchšie a hlavne najlacnejšie.
Apple sa tak bude musieť zamyslieť nad svojou stratégiou, pretože Android ekosystém ho v tejto oblasti začína výrazne prekonávať a to je dosť zásadný problém. Čo si o tom myslíte vy? Dajte nám vedieť do komentára na sociálnych sieťach.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Vlny konečne prichádzajú na Voyo! Jeden z najvýraznejších filmov minulého roka, dráma Jiřího Mádla, sa už o niekoľko dní dočká svojej online premiéry. Od 1. marca si ho môžu predplatitelia Voyo pozrieť z pohodlia domova. Služba je spoplatnená sumou 7,99 € / mesačne, no vyskúšať si ju môžete na sedem dní úplne zadarmo.
Film Vlny nás prenáša do dramatického obdobia konca 60. rokov, keď novinári Československého rozhlasu čelili tlaku tajných služieb aj morálnym dilemám. Hlavný hrdina Tomáš sa ocitne pred rozhodnutím, ktoré zmení jeho život – bude verný pravde alebo ochráni svoju rodinu?
Snímka sa stala fenoménom roka 2024. Získala 14 nominácií na Českého leva, rovnako aj na Slnko v sieti, a bola najnavštevovanejším českým filmom roka. Prestížne Satellite Awards ju ocenili ako najlepší cudzojazyčný film a dokonca sa dostala do užšieho výberu na Oscara.
Hviezdne obsadenie, v ktorom excelujú Vojtěch Vodochodský, Táňa Pauhofová, Tomáš Maštalír či Martin Hofmann, spolu s autentickou atmosférou prinášajú nezabudnuteľný filmový zážitok. Ak ste tento kinohit nestihli v kinách, teraz máte jedinečnú šancu ho zažiť vďaka Voyo.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Spoločnosť Apple nám už v septembri 2025 predstaví nový iPhone 17 v štyroch samostatných verziách. Kým základný model by sa po vizuálnej stránke príliš zmeniť nemal, jeho drahšie prevedenia iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max a tiež úplne nový iPhone 17 Air prídu s pomerne citeľnými a zásadnými zmenami.
iPhone 17 sa na ňom opäť ukázal v podobe CAD renderov, ktoré Apple každý rok zasiela výrobcom príslušenstva niečo vyše pol roka pred predstavením nových smartfónov, aby v prvý deň uvedenia na trh mali pripravené svoje vlastný ochranné kryty, puzdra, MagSafe peňaženky, ochranné sklá a podobne.
Zdroj: Majin BuZdroj: Majin Bu
Žiaľ, teito CAD rendery sa často dostanú aj do nesprávnych rúk a uniknú na internet, vďaka čomu vieme dlhé mesiace pred premiérov, ako bude vyzerať nový iPhone. Tento trend pozorujeme už viac, ako 10 rokov, takže aj v tomto prípade veríme, že je pravdivý. No a čo nás čaká?
iPhone 17 Air nahradí iPhone 16 Plus. Má to byť „dostupná“ štýlovka
Zdroj: X / Private Talky
Na základe úniku môžete vidieť, že základný iPhone 17 vyzerá prakticky rovnako, ako iPhone 16. Jeho najväčšie inovácie prebehnú pravdepdoobne vo vnútri, kde sa zdokonalí hardvér, displej či fotoaparáty.
Zariadenie v ponuke nahradí iPhone 16 Plus a má predstavovať štýlovú alternatívu s horšími špecifikáciami pre tých, ktorí nepotrebujú iPhone 17 Pro / 17 Pro Max ale zároveň už vyžadujú niečo „špeciálne“.
iPhone 17 Pro s úplne novým dizajnom
Zdroj: Front Page Tech
No a na záver tu budú spomínané vlajkové lode, ktoré by mali byť vyrobené z hliníka a nie titánu ako doteraz a v zadnej časti sa bude nacházať skutočne mohutný kamerový modul tiahnuci sa z jednej strany na druhú.
Hoci nie je celkom jasné, aký bude mať táto vizuálna zmena praktické využitie, no aj keby nemala žiadne, iPhone 17 Pro / 17 Pro Max bude vďaka nej zaujímavejší. Tento model by mal mať ako úplne prvý všetky tri objektívy s rozlíšením 48 MP, pričom sa šepká, že Apple sa zameriava hlavne na video.
Cieľom spoločnosti je podľa únikov predstaviť smartfón, s ktorým už nebudete potrebovať klasické digitálne kamery. Z marketingové hľadiska to Apple odpromuje tak, že influencerom a rôznym tvorcom zašle iPhone 17 Pro na testovanie a prácu a tí mu následne budú robiť reklamu pomocou toho, čo zariadenie dokáže v praxi. Nechajme sa teda prekvapiť, či sa tieto úniky naplnia.
Do komentára na sociálnych sieťach Facebook a Instagram nám napíšte, čo si o tomto dizajne myslíte vy. Tešíme sa na všetky vaše postrehy a názory.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
Najväčšia kryptomena na svete Bitcoin zaznamenávala v posledných mesiacoch jeden úspech za druhým. Ako sa však ukazuje, investovanie prináša aj temné stránky a jedná taka nastala v priebehu uplynulých hodín. Ako totiž informuje portál Economymiddleeast, Bitcoin zažil dramatický prepad a jeho hodnota klesla na úroveň 88 000 dolárov. Na tejto hranici sa naposledy držala v novembri 2024.
Len za posledné dva dni stratila najväčšia kryptomena viac ako 8 % svojej hodnoty, pričom od svojho vrcholu po Trumpovej inaugurácii 20. januára spadla o približne 20 %! Spolu s Bitcoinom sa do mínusu dostali aj ďalšie významné kryptomeny ako Ethereum, Cardano a Solana, ktoré oslabili o viac ako 10 %.
Za týmto poklesom stojí rastúci risk-off sentiment, ktorý ovládol finančné trhy. Negatívne ekonomické údaje z USA, Trumpove hrozby zavedenia ciel a politická neistota tlačia investorov do bezpečných prístavov. Situáciu ešte zhoršil rozsiahly hackerský útok na burzu Bybit so sídlom v Dubaji, ktorý vyvolal obavy nad bezpečnosťou kryptomenových platforiem.
Trhy potrebujú získať dôveru investorov. Tá sa nebuduje ľahko
Trhy sa teraz snažia nájsť nové impulzy, ktoré by mohli obnoviť dôveru investorov v kryptomeny. Americký technologický sektor, ktorý sa často pohybuje v tandeme s kryptotrhom, v posledných dňoch výrazne oslabil.
Napríklad automobilka Tesla stratila viac ako 8 % po správach o poklese predaja v Európe a investori teraz čakajú na výsledky spoločnosti Nvidia, ktoré môžu taktiež výrazne ovplyvniť náladu na trhu.
Medzitým sa veľkí investori stiahli aj z Bitcoin ETF fondov. Najväčší spotový Bitcoin ETF, iShares Bitcoin Trust, zaznamenal výber 158 miliónov dolárov, pričom celkovo bola z Bitcoin ETF v priebehu februára odčerpaných takmer 1 miliarda dolárov. To naznačuje, že aj inštitucionálni investori začínajú pochybovať o krátkodobej stabilite kryptomien.
Okrem toho sa nálada na trhu zhoršila aj kvôli sérii negatívnych správ z kryptomenového odvetvia. K obavám o bezpečnosť prispel hackerský útok na Bybit, ktorý je pripisovaný severokórejským kybernetickým zločincom. Hackeri údajne ukradli kryptomeny v hodnote 1,5 miliardy dolárov a začali ich postupne legalizovať.
Ďalší úder trhu zasadili aj kontroverzné memecoiny spojené s Trumpom a jeho manželkou Melaniou. Po počiatočnom nadšení rýchlo stratili hodnotu a Trumpov token sa prepadol o 80 % od svojho maxima. Tento vývoj podkopal dôveru investorov v jeho pro-krypto politiku.
Akcie firiem napojených na kryptomeny taktiež utrpeli tvrdé rany. Coinbase klesal až sedem dní po sebe, čím stratil 29 % svojej hodnoty. Bitcoinová ťažobná spoločnosť MARA Holdings oslabila o 10 % a od decembra je v mínuse 25 %.
Pokračujúci prepad Bitcoinu a celého kryptotrhu naznačuje, že investori sa momentálne vyhýbajú rizikovým aktívam. Bez jasných pozitívnych impulzov môže kryptotrh čeliť ďalším poklesom v najbližších týždňoch. Všetko budeme sledovať.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.