Spoločnosť Parse.ly, ktorá sleduje a analyzuje prevádzku na stránkach viac ako 400 vydavateľov vrátane Business Insider, Reuters, The Atlantic a pod. zistila, že prevádzka na takýchto stránkach najčastejšie prichádza z vyhľadávačov a sociálnych médií. Ukazuje sa, že ľudia čoraz častejšie hľadajú informácie a spravodajstvo na sociálnych sieťach.
Aj výskum medzi používateľmi Facebooku a Twitteru, publikovaný v magazíne Wired v júli, naznačil podobný trend. Čoraz viac ľudí okrem komunikácie hľadá na týchto sociálnych sieťach aj novinky. No paradoxne väčšina z nich nepokladá sociálne médiá za svoj základný zdroj správ. Zdá sa, že úlohu tu zohráva aj vek používateľov. Zatiaľ čo viac ako polovica respondentov pod 35 rokov pokladá Twitter a Facebook za „najdôležitejší alebo dôležitý spôsob, ako sa dostať k spravodajstvu“, medzi respondentmi nad 35 rokov je toto percento podstatne nižšie.
Toto smerovanie si uvedomujú aj sociálne siete a snažia sa mu prispôsobiť. Napríklad Facebook zaviedol začiatkom roka službu Instant Articles, ktorá mala za cieľ urýchliť načítanie novinových článkov tým, že sú hostované na Facebooku. V októbri sa pridal aj Twitter, ktorý spustil novú službu Moments. Ide o živé spravodajstvo, pričom na prístup k nemu nie je potrebný používateľský účet, stačí stránku otvoriť v prehliadači. Služba bude ponúkať spravodajstvo pokrývajúce v reálnom čase všetky dôležité spoločenské udalosti.
Snapchat začal spravodajský obsah uverejňovať už v roku 2013. Vtedy do mobilných aplikácií pridal záložku Discover, kde bol publikovaný obsah z najväčších amerických médií, ako je napr. CNN, Daily Mail, Mashable či National Geographics. No Snapchat sa snaží zapojiť do spravodajstva aj bežných používateľov. Rozhodol sa preto pokryť dôležité udalosti, napr. športové podujatia, koncerty, ale aj prírodné katastrofy a pod., tzv. živými príbehmi. Nová funkcia sa volá Story Explorer a zatiaľ je dostupná používateľom v New Yorku a Los Angeles. Udalosť dostane názov a jej ikona sa umiestni na úvodnú stránku, Tu sa zhromažďujú krátke videá z konkrétneho miesta od rôznych používateľov. Používatelia si tak môžu pozrieť napríklad dôležitý gól z futbalového zápasu nasnímaný z rôznych uhlov pohľadu. Videá tematicky sa viažuce k jednej konkrétnej akcii sú zobrazené pod dobu 24 hodín.
Všetky veľké sociálne siete sa teda nejakým spôsobom pokúšajú o spravodajstvo, ktoré v ich prípade môže byť oveľa rýchlejšie ako televízne či textové. Pravda, stojí pred nimi ešte úloha odfiltrovať rôzne neoverené a poplašné správy, ktoré sa často najrýchlejšie šíria práve prostredníctvom sociálnych médií.
Článok prevzatý od nášho partnera: itnews.sk