Blokovanie internetovej reklamy bola vždy kontroverzná záležitosť a takou zrejme ostane aj v budúcnosti. Na internetových diskusných fórach a na Twitteri sa v týchto dňoch objavili správy o tom, že prehliadač Googlu obchádza populárne doplnky Adblock Plus či uBlock, pomocou ktorých sa mnoho používateľov chce vyhnúť reklamám hostovaným na internete vrátane reklám vo videách na YouTube.
Takéto doplnky vyvolali hnev internetových vydavateľov, pretože údajne výrazne obmedzujú ich príjmy z reklám. Zdá sa, že Google našiel spôsob, ako tieto doplnky obísť. Používatelia technológie Adblock si teraz musia pozrieť na YouTube celú videoreklamu bez možnosti preskočiť ju v polovici. YouTube túto možnosť ponúkal už dlhý čas.
Tento krok zrejme potešil zadávateľov reklamy, menej už používateľov, ktorí tak prišli o možnosť vybrať si, aký obsah chcú na internete konzumovať a aký nie.
Podľa vyjadrenia Roba Wu, vývojára z projektu Chromium, open source základu prehliadača Chrome, pre server Neowin táto zmena nebola úmyselná. Išlo o nechcený dôsledok riešenia na predchádzanie bezpečnostného problému (CVE-2015-1297). Toto správanie sa prejaví, len ak je na zariadení nainštalovaná aplikácia YouTube, a v súčasnosti je jediným riešením túto aplikáciu odinštalovať. Oprava má byť k dispozícii v najbližších týždňoch, najneskôr po uvoľnení verzie Chrome 46.
Zdroj: itnews.sk