Niektorí klienti ČSOB banky si všimli neobvyklé pohyby na svojich účtoch. Dodatočne im boli strhnuté stovky až tisíce eur za staršie nákupy. Vysvetlenie na túto situáciu poskytla samotná banka, ktorá informuje, že ide o platby realizované v minulosti, no zúčtované až teraz. Téme sa venoval denník SME.

ČSOB uviedla, že v posledných dňoch zaznamenala zvýšený počet oneskorených transakcií u vybraných obchodníkov, vrátane obchodného reťazca Lidl. Podľa banky nejde o duplicitné alebo nesprávne odúčtovania, ale o oneskorené spracovanie už uskutočnených transakcií.

Pre mnohých klientov ČSOB bola táto situácia nečakaným a nepríjemným prekvapením. Na účtoch im pribudli nečakané výdavky za nákupy, ktoré uskutočnili ešte pred niekoľkými mesiacmi. Tí, ktorí nesledovali transakcie z minulosti, môžu byť obzvlášť prekvapení.

Banka pripomína – nejde o chybu klienta

Banka uviedla, že klienti nemusia podniknúť žiadne kroky, pretože nejde o ich chybu. Všetky dodatočne strhnuté sumy sú platby za reálne nákupy, len s oneskorením.

Pre denník SME ČSOB uviedla, že problém je spôsobený treťou stranou, pravdepodobne clearingovou spoločnosťou, ktorá zodpovedá za spracovanie platieb. Na túto situáciu zareagoval aj obchodný reťazec Lidl, podľa ktorého chyba nastala na strane banky.

Táto situácia ukazuje na dôležitosť sledovania účtovných pohybov, aj keď tomu počas bežného života neprikladáme veľkú dôležitosť. Hoci nešlo o chybu klientov, neočakávané transakcie môžu byť stresujúce a dôležité je, aby banka a ďalšie strany prijali potrebné opatrenia pre elimináciu podobných situácií.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: Slovenský operátor postavil už 100 vysielačov so solárnym napájaním. Cieľom je ekologická budúcnosť
Môže ťa zaujímať
- Reklama -